THE RELATIONSHIP BETWEEN SOCIAL APPEARANCE ANXIETY, KLOUT SCORE AND ACADEMIC ACHIEVEMENT SCORE OF VOCATIONAL SCHOOL STUDENTS: SIVRIHISAR SAMPLE
Yıl 2018,
, 76 - 88, 29.01.2018
Serel Akyol
,
Hakan Yıldırım
,
Esra Sertel
Öz
In the 21st century, technological developments have brought
innovations in communication technologies. These innovations in communication
technologies have also led to innovations in people’s communication skills.
Social media sites such as Facebook and Twitter are widely used by many
segments of society, especially young people. The widespread use of social
networks by young people has led to the idea that it may increase the
effectiveness of learning. This study was attended by 54 students from
Eskişehir Osmangazi University Sivrihisar Vocational School Computer
Programming and Accounting & Tax Practices programs. Three different
parameters are evaluated in the study. These parameters are; social appearance
anxiety, Klout score expressing social media awareness, and general grades of
academic achievements of students. According to the obtained parameter values;
it was investigated whether there was a significant relationship between social
appearance anxiety, Klout score and academic achievement scores of vocational
school students. There is a negative correlation between mean anxiety and general
grade average.
Kaynakça
- Alemdağ, S. ve Öncü, E. (2015). Öğretmen Adaylarının Fiziksel Aktiviteye Katılım ve Sosyal Görünüş Kaygılarının İncelenmesi - The Investigation of Participation Physical Activity and Social Appearance Anxiety at The Preservice Teachers. International Journal of Science Culture and Sport, (3), 287–300.
- Altunışık, R., Çoşkun, R., Bayraktaroğlu, S., ve Yıldırım, E. (2010). Bilimsel Araştırma Süreci. Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, 17–46.
- Amil, O. ve Bozgeyikli, H. (2015). Investigating the Relationship between Social Appearance Anxiety and Loneliness of Turkish University Youth [Türk Üniversite Gençliğinin Sosyal Görünüş Kaygısı ve Yalnızlık İlişkisinin İncelenmesi]. Journal of Studies in Social Sciences, 11(1), 68–96.
- Bacile, T. J. (2013). The Klout Challenge: Preparing your Students for Social Media Marketing [Klout Yarışı: Öğrencilerin Sosyal Medya Pazarlamasına Hazırlanması]. Marketing Education Review, 23(1), 87–92.
- Bussey, J. (2012). The Days of Klout and Clawback. Erişim: 26 Aralık 2017, Wall Street Journal:http://online.wsj.com/article/ SB10001424052702303624004577340021623 552312.html
- Cash, T. F. ve Fleming, E. C. (2002). The impact of body image experiences: Development of the body image quality of life inventory [Vücut İmge Deneyimlerinin Etkisi: Vücut Görüntüsünün Yaşam Kalitesinin Envanterinin Geliştirilmesi]. International Journal of Eating Disorders, 31(4), 455–460.
- Cash, T. F., Santos, M. T., ve Williams, E. F. (2005). Coping with body-image threats and challenges: Validation of the Body Image Coping Strategies Inventory [Vücut-imge tehditleri ve zorluklarla başa çıkma: Vücut İmge Korunması Stratejileri Envanteri Doğrulaması]. Journal of Psychosomatic Research, 58(2), 191–199.
- Çetin, B. (2010). Olumsuz Değerlendirilme Korkusu Ölçeği Kısa Formu’nun Türkçe Uyarlaması : Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Education and Science, 35(156), 205–216.
- Doğan, T. (2010). Sosyal Görünüş Kaygısı Ölçeği̇’ni̇n (SGKÖ) Türkçe Uyarlaması: Geçerli̇k ve Güveni̇rli̇k Çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(2010), 151–159.
- Doğan, T., Sapmaz, F. ve Totan, T. (2011). Beden İmgesi Baş Etme Stratejileri Ölçeğinin Türkçe uyarlaması : Geçerlilik ve güvenilirlik çalışması. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 12, 121–129.
- Edwards, C., Spence, P. R., Gentile, C. J., Edwards, A. ve Edwards, A. (2013). How much Klout do you have ??? A test of system generated cues on source credibility [Klout skorunuz kaç? Kaynak güvenirliğine dair ipuçları üreten sistemin testi]. Computers in Human Behavior, 29(2013), A12–A16.
- Eriksson, L., Baigi, A., Marklund, B. ve Lindgren, E. C. (2008). Social physique anxiety and sociocultural attitudes toward appearance impact on orthorexia test in fitness participants [Fitness katılımcılarının sosyal görünüş kaygısı ve sosyokültürel tutumlarına yönelik ortoreksiya testi]. Scandinavian Journal of Medicine and Science in Sports, 18(3), 389–394.
- Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı. (t.y.). Erişim: 28 Şubat 2017, http://oidb.ogu.edu.tr/Sayfa/Index/37/eskisehir-osmangazi-universitesi-onlisans-lisans-ogretim-ve-sinav-yonetmeligi
- Gaffney, D. ve Puschmann, C. (2012). Game or measurement? Algorithmic transparency and the Klout score [Oyun mu ölçüm mü? Algoritmik saydamlık ve Klout skoru]. Symposium & Workshop on Measuring Influence on Social Media.
- Griffith, E. (2011). Getting Your Klout Out: The Site’s Social Media Influence Score Is Showing Up on Resumes. Erişim: 26 Aralık 2017, Adweek: http://www.adweek.com/digital/ getting-your-klout-out-131629/
- Hart, T. A., Flora, D. B., Palyo, S. A., Fresco, D. M., Holle, C. ve Heimberg, R. G. (2008). Development and Examination of the Social Appearance Anxiety Scale [Sosyal Görünüş Kaygı Ölçeğinin Geliştirilmesi ve İncelenmesi]. Assessment 2008, 15(1), 48–59.
- Keleş, E. (2017). Ankara’daki Üniversite Kütüphanelerinin Twitter Hesap Analizi. Türk Kütüphaneciliği, 31(3), 374-393.
- Khatri, C., Chapman, S. J., Glasbey, J., Kelly, M., Nepogodiev, D., Bhangu, A. ve Fitzgerald, J. E. (2015). Social media and internet driven study recruitment: Evaluating a new model for promoting collaborator engagement and participation [Sosyal medya ve internet odaklı çalışma işe alım: İşbirliği katılımını ve katılımını teşvik etmek için yeni bir model değerlendirilmesi]. PLoS ONE, 10(3), 1–11.
- Koskina, A., Van Den Eynde, F., Meisel, S., Campbell, I. C. ve Schmidt, U. (2011). Social appearance anxiety and bulimia nervosa [Sosyal görünüm kaygısı ve bulimiya nervoza]. Eating and Weight Disorders, 16(2), 142–145.
- Levinson, C. A., Rodebaugh, T. L., White, E. K., Menatti, A. R., Weeks, J. W., Iacovino, J. M. ve Warren, C. S. (2013). Social appearance anxiety, perfectionism, and fear of negative evaluation: Distinct or shared risk factors for social anxiety and eating disorders? [Sosyal görünüş kaygısı, mükemmeliyetçilik ve olumsuz değerlendirilme korkusu: Sosyal anksiyete ve yeme bozuklukları için farklı veya ortak risk faktörleri?]. Appetite, 67(2013), 125–133.
- Mitrou, L., Kandias, M., Stavrou, V. ve Gritzalis, D. (2014). Social media profiling: A Panopticon or Omniopticon tool? [Sosyal medya profillemesi: Bir Panoptikon aracı mı veya Omnioptikon aracı mı?]. Proc. of the 6th Conference of the Surveillance Studies Network, 1-15.
- Özcan, H., Subaşı, B., Budak, B., Çelik, M., Gürel, Ş. C. ve Yıldız, M. (2013). Relationship between self-esteem, social appearance anxiety, depression and anxiety in adolescent and young adult women [Ergen ve Genç Erişkin Kadınlarda Benlik Saygısı, Sosyal Görünüm Kaygısı, Depresyon ve Kaygı Arasındaki İlişki]. Journal of Mood Disorders, 3(3), 107–13.
- Rao, A., Spasojevic, N., Li, Z. ve Dsouza, T. (2015). Klout score: Measuring influence across multiple social networks [Klout skoru: Birden Çok Sosyal Ağdaki Etkiyi Ölçme]. IEEE International Conference on Big Data, 2282–2289.
- Schaefer, M. W. (2012), Return on Influence, New York: McGraw-Hill.
- Schaefer, M. W. (2013). Return on Influence: The Revolutionary Power of Klout, Social Scoring, and Influence Marketing [Etki Dönüşü: Klout’un Devrimci Gücü, Sosyal Puanlama ve Pazarlama Etkisi]. Psychology & Marketing, 30(7), 632–633.
- Silah, M. (2003). Üniversite Öğrencilerinin Akademik Başarılarını Etkileyen Çeşitli Nedenler Arasında Süreksiz Durumluk Kaygının Yeri ve Önemi. Eğitim Araştırmaları Dergisi, (10), 102–115.
- Stevenson, S. (2012). What Your Klout Score Really Means. Erişim: 26 Aralık 2017, Wired, http: //www.wired.com/ business/2012/04/ff_klout/
- Şahin, E., Barut, Y., Ersanli, E. ve Kumcağız, H. (2014). Self-esteem and Social Appearance Anxiety: An Investigation of Secondary School Students [Benlik Saygısı ve Sosyal Görünüş Kaygısı: Ortaokul Öğrencilerinin İncelenmesi]. Journal of Basic and Applied Scientific Research, 4(3), 152–159.
- Tekeli, Ş. C. (2017). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni Adayları ile Diğer Öğretmen Adaylarının Sosyal Görünüş Kaygısı ve Akademik Öz - Yeterlik Düzeylerinin Karşılaştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Bartın Üniversitesi, Bartın.
- Vurgun, L. (2008). Bilgi Toplumu Açısından Türkiye’deki Meslek Yüksekokullarının Örgütlenme Problemleri ve Çözüm Önerileri, Doktora Tezi, Kocaeli Üniversitesi, Kocaeli.
- Weeks, J. W., Heimberg, R. G. ve Rodebaugh, T. L. (2008). The Fear of Positive Evaluation Scale: Assessing a proposed cognitive component of social anxiety [Korku için Olumlu bir Değerlendirme Ölçeği: Önerilen sosyal kaygı bilişsel bileşeninin değerlendirilmesi]. Journal of Anxiety Disorders, 22(2008), 44–55.
MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL GÖRÜNÜŞ KAYGISI, KLOUT SKORU VE AKADEMİK BAŞARI PUANI ARASINDAKİ İLİŞKİ: SİVRİHİSAR ÖRNEĞİ
Yıl 2018,
, 76 - 88, 29.01.2018
Serel Akyol
,
Hakan Yıldırım
,
Esra Sertel
Öz
21. yüzyıldaki teknolojik gelişmeler iletişim teknolojilerinde
de yenilikleri beraberinde getirmiştir. İletişim teknolojilerindeki bu
yenilikler insanların iletişim becerilerinde de yeniliklere sebep olmuştur.
Facebook, Twitter gibi sosyal medya siteleri başta gençler olmak üzere toplumun
birçok kesimi tarafından yaygın olarak kullanılmaktadır. Sosyal ağların gençler
tarafından yaygın kullanım oranına sahip olması, öğrenimin etkinliğini
arttırabileceği görüşünün ortaya çıkmasına neden olmuştur. Bu çalışmaya,
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sivrihisar Meslek Yüksekokulu Bilgisayar
Programcılığı ile Muhasebe ve Vergi Uygulamaları programlarında öğrenim
görmekte olan öğrencilerden 54’ü katılmıştır. Çalışmada 3 farklı parametre için
değerlendirme yapılmaktadır. Bu parametreler; öğrencilerin sosyal görünüş
kaygısı, sosyal medya bilinirliğini ifade eden Klout skoru ve akademik
başarılarını gösteren genel not ortalamalarıdır. Elde edilen bu parametre
değerlerine göre; meslek yüksekokulu öğrencilerinin sosyal görünüş kaygısı,
Klout skoru ve akademik başarı puanları arasında anlamlı ilişkiler olup olmadığı
incelenmiş ve ortalama kaygı ile genel not ortalaması arasında negatif yönlü
anlamlı bir ilişki bulunmuştur.
Kaynakça
- Alemdağ, S. ve Öncü, E. (2015). Öğretmen Adaylarının Fiziksel Aktiviteye Katılım ve Sosyal Görünüş Kaygılarının İncelenmesi - The Investigation of Participation Physical Activity and Social Appearance Anxiety at The Preservice Teachers. International Journal of Science Culture and Sport, (3), 287–300.
- Altunışık, R., Çoşkun, R., Bayraktaroğlu, S., ve Yıldırım, E. (2010). Bilimsel Araştırma Süreci. Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, 17–46.
- Amil, O. ve Bozgeyikli, H. (2015). Investigating the Relationship between Social Appearance Anxiety and Loneliness of Turkish University Youth [Türk Üniversite Gençliğinin Sosyal Görünüş Kaygısı ve Yalnızlık İlişkisinin İncelenmesi]. Journal of Studies in Social Sciences, 11(1), 68–96.
- Bacile, T. J. (2013). The Klout Challenge: Preparing your Students for Social Media Marketing [Klout Yarışı: Öğrencilerin Sosyal Medya Pazarlamasına Hazırlanması]. Marketing Education Review, 23(1), 87–92.
- Bussey, J. (2012). The Days of Klout and Clawback. Erişim: 26 Aralık 2017, Wall Street Journal:http://online.wsj.com/article/ SB10001424052702303624004577340021623 552312.html
- Cash, T. F. ve Fleming, E. C. (2002). The impact of body image experiences: Development of the body image quality of life inventory [Vücut İmge Deneyimlerinin Etkisi: Vücut Görüntüsünün Yaşam Kalitesinin Envanterinin Geliştirilmesi]. International Journal of Eating Disorders, 31(4), 455–460.
- Cash, T. F., Santos, M. T., ve Williams, E. F. (2005). Coping with body-image threats and challenges: Validation of the Body Image Coping Strategies Inventory [Vücut-imge tehditleri ve zorluklarla başa çıkma: Vücut İmge Korunması Stratejileri Envanteri Doğrulaması]. Journal of Psychosomatic Research, 58(2), 191–199.
- Çetin, B. (2010). Olumsuz Değerlendirilme Korkusu Ölçeği Kısa Formu’nun Türkçe Uyarlaması : Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Education and Science, 35(156), 205–216.
- Doğan, T. (2010). Sosyal Görünüş Kaygısı Ölçeği̇’ni̇n (SGKÖ) Türkçe Uyarlaması: Geçerli̇k ve Güveni̇rli̇k Çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(2010), 151–159.
- Doğan, T., Sapmaz, F. ve Totan, T. (2011). Beden İmgesi Baş Etme Stratejileri Ölçeğinin Türkçe uyarlaması : Geçerlilik ve güvenilirlik çalışması. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 12, 121–129.
- Edwards, C., Spence, P. R., Gentile, C. J., Edwards, A. ve Edwards, A. (2013). How much Klout do you have ??? A test of system generated cues on source credibility [Klout skorunuz kaç? Kaynak güvenirliğine dair ipuçları üreten sistemin testi]. Computers in Human Behavior, 29(2013), A12–A16.
- Eriksson, L., Baigi, A., Marklund, B. ve Lindgren, E. C. (2008). Social physique anxiety and sociocultural attitudes toward appearance impact on orthorexia test in fitness participants [Fitness katılımcılarının sosyal görünüş kaygısı ve sosyokültürel tutumlarına yönelik ortoreksiya testi]. Scandinavian Journal of Medicine and Science in Sports, 18(3), 389–394.
- Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı. (t.y.). Erişim: 28 Şubat 2017, http://oidb.ogu.edu.tr/Sayfa/Index/37/eskisehir-osmangazi-universitesi-onlisans-lisans-ogretim-ve-sinav-yonetmeligi
- Gaffney, D. ve Puschmann, C. (2012). Game or measurement? Algorithmic transparency and the Klout score [Oyun mu ölçüm mü? Algoritmik saydamlık ve Klout skoru]. Symposium & Workshop on Measuring Influence on Social Media.
- Griffith, E. (2011). Getting Your Klout Out: The Site’s Social Media Influence Score Is Showing Up on Resumes. Erişim: 26 Aralık 2017, Adweek: http://www.adweek.com/digital/ getting-your-klout-out-131629/
- Hart, T. A., Flora, D. B., Palyo, S. A., Fresco, D. M., Holle, C. ve Heimberg, R. G. (2008). Development and Examination of the Social Appearance Anxiety Scale [Sosyal Görünüş Kaygı Ölçeğinin Geliştirilmesi ve İncelenmesi]. Assessment 2008, 15(1), 48–59.
- Keleş, E. (2017). Ankara’daki Üniversite Kütüphanelerinin Twitter Hesap Analizi. Türk Kütüphaneciliği, 31(3), 374-393.
- Khatri, C., Chapman, S. J., Glasbey, J., Kelly, M., Nepogodiev, D., Bhangu, A. ve Fitzgerald, J. E. (2015). Social media and internet driven study recruitment: Evaluating a new model for promoting collaborator engagement and participation [Sosyal medya ve internet odaklı çalışma işe alım: İşbirliği katılımını ve katılımını teşvik etmek için yeni bir model değerlendirilmesi]. PLoS ONE, 10(3), 1–11.
- Koskina, A., Van Den Eynde, F., Meisel, S., Campbell, I. C. ve Schmidt, U. (2011). Social appearance anxiety and bulimia nervosa [Sosyal görünüm kaygısı ve bulimiya nervoza]. Eating and Weight Disorders, 16(2), 142–145.
- Levinson, C. A., Rodebaugh, T. L., White, E. K., Menatti, A. R., Weeks, J. W., Iacovino, J. M. ve Warren, C. S. (2013). Social appearance anxiety, perfectionism, and fear of negative evaluation: Distinct or shared risk factors for social anxiety and eating disorders? [Sosyal görünüş kaygısı, mükemmeliyetçilik ve olumsuz değerlendirilme korkusu: Sosyal anksiyete ve yeme bozuklukları için farklı veya ortak risk faktörleri?]. Appetite, 67(2013), 125–133.
- Mitrou, L., Kandias, M., Stavrou, V. ve Gritzalis, D. (2014). Social media profiling: A Panopticon or Omniopticon tool? [Sosyal medya profillemesi: Bir Panoptikon aracı mı veya Omnioptikon aracı mı?]. Proc. of the 6th Conference of the Surveillance Studies Network, 1-15.
- Özcan, H., Subaşı, B., Budak, B., Çelik, M., Gürel, Ş. C. ve Yıldız, M. (2013). Relationship between self-esteem, social appearance anxiety, depression and anxiety in adolescent and young adult women [Ergen ve Genç Erişkin Kadınlarda Benlik Saygısı, Sosyal Görünüm Kaygısı, Depresyon ve Kaygı Arasındaki İlişki]. Journal of Mood Disorders, 3(3), 107–13.
- Rao, A., Spasojevic, N., Li, Z. ve Dsouza, T. (2015). Klout score: Measuring influence across multiple social networks [Klout skoru: Birden Çok Sosyal Ağdaki Etkiyi Ölçme]. IEEE International Conference on Big Data, 2282–2289.
- Schaefer, M. W. (2012), Return on Influence, New York: McGraw-Hill.
- Schaefer, M. W. (2013). Return on Influence: The Revolutionary Power of Klout, Social Scoring, and Influence Marketing [Etki Dönüşü: Klout’un Devrimci Gücü, Sosyal Puanlama ve Pazarlama Etkisi]. Psychology & Marketing, 30(7), 632–633.
- Silah, M. (2003). Üniversite Öğrencilerinin Akademik Başarılarını Etkileyen Çeşitli Nedenler Arasında Süreksiz Durumluk Kaygının Yeri ve Önemi. Eğitim Araştırmaları Dergisi, (10), 102–115.
- Stevenson, S. (2012). What Your Klout Score Really Means. Erişim: 26 Aralık 2017, Wired, http: //www.wired.com/ business/2012/04/ff_klout/
- Şahin, E., Barut, Y., Ersanli, E. ve Kumcağız, H. (2014). Self-esteem and Social Appearance Anxiety: An Investigation of Secondary School Students [Benlik Saygısı ve Sosyal Görünüş Kaygısı: Ortaokul Öğrencilerinin İncelenmesi]. Journal of Basic and Applied Scientific Research, 4(3), 152–159.
- Tekeli, Ş. C. (2017). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni Adayları ile Diğer Öğretmen Adaylarının Sosyal Görünüş Kaygısı ve Akademik Öz - Yeterlik Düzeylerinin Karşılaştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Bartın Üniversitesi, Bartın.
- Vurgun, L. (2008). Bilgi Toplumu Açısından Türkiye’deki Meslek Yüksekokullarının Örgütlenme Problemleri ve Çözüm Önerileri, Doktora Tezi, Kocaeli Üniversitesi, Kocaeli.
- Weeks, J. W., Heimberg, R. G. ve Rodebaugh, T. L. (2008). The Fear of Positive Evaluation Scale: Assessing a proposed cognitive component of social anxiety [Korku için Olumlu bir Değerlendirme Ölçeği: Önerilen sosyal kaygı bilişsel bileşeninin değerlendirilmesi]. Journal of Anxiety Disorders, 22(2008), 44–55.