The concept of “interest” based on persuasive communication, marketing and
advertising disciplines as well as rooted in social psychology. In the 1960’s,
research on the subject started and it continues today. In this research, the concept
of involvement will be mentioned and it will be evaluated from the 1960s on the
theory that there is a difference in product involvement in today’s consumer. In this
evaluation, questions were asked to Eskişehir Anadolu University employees about
purchasing products for the product groups determined by the purchase decision
scale. According to Kaller Fay Group product category, the product category in which
the product interest is high and which is low is evaluated in the context of the product
category. At the end of the evaluation; Consumer’s highest product involvement; In
the telecommunication category, Mobile Phone (Smartphone), in the lowest product
involvement, in Shopping category, preference of Shopping Mall.
“İlginlik” ya da diğer adıyla “İlgilenim” kavramı köken olarak sosyal psikolojiye
dayanmakla beraber ikna edici iletişim, pazarlama ve reklamcılık disiplinlerinin de
temelinde yer alan bir kavram olmuştur. 1960’lı yıllarda konu ile ilgili araştırmalar
yapılmaya başlanmış ve günümüzde de sürerek devam etmektedir. Bu araştırmada da
ilginlik kavramından bahsedilecek ve 1960’lı yıllardan günümüz tüketicisinde ürün
ilginliğini anlamında bir fark olup olmadığı kuram bağlamında değerlendirilecektir.
Bu değerlendirmede Eskişehir Anadolu Üniversitesi çalışanlarına satın alma kararı
ölçeği ile belirlenen ürün gruplarına yönelik olarak ürün satın almalarıyla ilişkili
sorular sorulmuştur. Kaller Fay Grup ürün kategorisine göre yapılan araştırmada
ürün ilginliğinin hangi üründe yüksek hangi üründe düşük olduğu ürün kategorisi
bağlamında değerlendirilmiştir. Değerlendirme sonucunda; tüketicilerin en yüksek
ürün ilginliği Telekomünikasyon kategorisinde, Cep Telefonu (Smartphone), en
düşük ürün ilginliği ise, Alışveriş yeri kategorisinde, AVM tercihi olarak çıkmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Türkçe Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 5 Şubat 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |