Behavioral insight is the study of understanding how people behave in practice and
generating policy and programs to prompt individuals to make rational choices that
will benefit themselves and the society as well. In the context of behavioral insight
programme, disciplines like psychology, sociology, political economy are sought
out to understand and generate consensus regarding public policy. The issue of
the child bride is not only present in Turkey but one of a multidimensional global
scale, which stems from and causes various economic, social and psychological
reasons and outcomes. The solution to this pressing issue necessitates generating
awareness about the issue and empowering girls to resist child marriage, as well as
creating social consciousness about the causes and implications of child marriage.
This study investigates the issues of child brides and child marriage in the context of
media coverage in Turkey and concludes that Behavioral Public Relations programs
targeting the issues which are supported by behavioral insight to be important
actors within public policy.
Child Marriage Child Brides Behavioral İnsight Behavioral Public Relations
Davranışsal içgörü, temel amacı bireylerin davranışlarını anlamaya ve bireyleri
hem kendileri hem de toplum için rasyonel tercihler yapmaya yöneltecek politika
ve programlar üretmek olan bir çalışma alanıdır. Davranışsal içgörü programlarıyla
psikoloji, sosyoloji, ekonomi politika gibi çeşitli disiplinler bağlamında davranışsal
yaklaşımlardan yararlanılmakta ve iletişim bilimlerinin desteği ile kamu politikalarıyla
ilgili toplumsal bilinç oluşturulmasına katkı sağlanmaktadır. Çocuk gelin ve çocuk
evlilikleri sorunu ise sadece Türkiye’de yaşanan ve bireysel nitelikte çözüm bekleyen
bir sorun değil, ekonomik, sosyal, psikolojik nedenleri ve sonuçları olan toplumsal
ve evrensel çok boyutlu bir sorundur. Sorunun çözümü ise ekonomik önlemler ve
hukuksal düzenlemelerin yanında konuyla ilgili farkındalık yaratılmasını, bireysel
mücadele gücünün kazanılabilmesini, toplumsal bilincin oluşturulabilmesini
gerektirmektedir. Bu çalışmada Türkiye’de çocuk gelin ve çocuk evlilikleri sorunu
medyada temsili bağlamında incelenmiş ve sorunla mücadelede davranışsal içgörü
programlarıyla desteklenen davranışsal Halkla İlişkiler programlarının kamu
politikaları içinde önemli bir aktör olduğu sonucuna varılmıştır.
Çocuk Gelin Çocuk Evlilikleri Davranışsal İçgörü Davranışsal Halkla İlişkiler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Türkçe Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 17 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |