The concept of “Globalization” first arose from the ever-increasing worldwide commerce
and technological advancements. The term, which refers to an inclusive framework; has
brought forth observeable and shared tastes, delights, habits, shares and even values
worldwide. The global market, which has grown considerably due to technological
advancements, is ever-adapting itself at a faster pace to the constant differences that it
encounters. As media digitalizes, consumers are now offered varying ways and levels of
consuming media. Therefore, the next steps to be taken towards the global audience’s
viewing habits must include new directions of action. As one of the new directions of digital
platforms; the term “Glocalization” appears as a combination of the terms “globalization”
and “localization”. Our research concerns the concept “Glocalization”; ever-increasingly
discussed and argued upon in today’s world, and its implications on content promotion of
digital platforms will be elaborated upon the local promotions of Netflix, a global digital
broadcasting platform. These broadcasts with their cultural undertones present us with
very important knowledge concerning the effect of ‘Glocalization’ on digital content
promotion and ‘Glocalization’s reflection on the dynamics of content presentation and
consumption. The research determines if such localization attempts have any effect on
viewer’s consumption.
Küreselleşme kavramı, Dünya’daki artan ekonomik faaliyetlerin ve teknolojik gelişmelerin
bir sonucu olarak ortaya çıkmıştır. Bütüncül bir yapıyı işaret eden bu kavram, küresel
boyutta gözlemlenebilen ortak beğenileri, zevkleri, alışkanlıkları, paylaşımları ve hatta
değerleri de beraberinde getirmiştir. Teknolojik imkânlarla birlikte genişleyen pazar, git
gide farklılıklara uyumlanma sürecini de hızlandıran bir yapıya bürünmüştür. Medyanın
dijitalleşmesinin bir sonucu olarak dijital platformlar vasıtasıyla izleyicilere farklı
düzeylerde deneyimleme ve katılım olanakları sunulmaya başlanmıştır. Bu bağlamda,
izleyicilerin izleme alışkanlıklarına yönelik atılacak adımlar yeni yönelimleri beraberinde
getirmektedir. Dijital platformların bu yeni yönelimlerinden biri olarak “Küyerelleşme”
kavramı küreselleşme ve yerelleşme kavramlarının kombinasyonu şeklinde
tanımlanmakta ve bu iki kavramın iç içe geçmesine karşılık gelmektedir. Araştırmada,
günümüz dünyasında her geçen gün daha fazla konuşulan ve tartışılan “Küyerelleşme”
kavramının Türkiye’deki dijital platformların içerik tanıtımlarına oluşturduğu etki, global
bir dijital yayın platformu olan Netflix’in yapımlarına ait yerel tanıtımlar üzerinden
irdelenmektedir. Kültürel kodlamalarıyla bu tanıtımlar, “Küyerelleşme” kavramının dijital
platformların içerik tanımındaki etkisi, sunum ve tüketim dinamiklerini yansıtması
bakımından önemli veriler sunmaktadır. Araştırma, bu tarz bir yerelleşmenin izleyicilerin,
izleme alışkanlıklarında herhangi bir etkiye sahip olup olmadığını ortaya koymaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları, Radyo-Televizyon |
Bölüm | Türkçe Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Ocak 2020 |
Gönderilme Tarihi | 15 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |