Fotoğraf temelli sosyal ağların yaygınlığı son dönemde hızlı bir ivme kazanmış, mobil telefonların gelişen kamera özellikleri de bu olguyu artırmıştır. Bu araştırma, iletişim fakültesi öğrencilerinin özçekim davranışlarını bazı kişisel ve demografik değişkenler açısından karşılaştırmalı olarak incelemek amacıyla yapılmıştır. Genel tarama modelinde yürütülen araştırmanın evreni, mobil teknolojiler konusunda, başka alanlardaki akranlarına oranla, görece daha yetkin olduğu varsayılan iletişim fakülteleri öğrencilerinden oluşmuştur. Araştırma örnekleminde Türkiye’deki iki devlet ve iki vakıf üniversitesinin iletişim fakültelerinde öğrenim gören toplam 613 lisans öğrencisi yer almıştır. Veriler, Balakrishnan ve Griffiths (2018) tarafından geliştirilen ve çeşitli ülkelerdeki araştırmalarda yaygın biçimde kullanılan Likert türü Özçekim Saplantısı Davranış Ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde hem betimsel hem yordamsal istatistiksel tekniklerden yararlanılmıştır. Sonuçlar göstermektedir ki, öğrencilerin cinsiyeti ve üniversite türünün (devlet-vakıf) genel özçekim saplantı düzeyi üzerinde anlamlı bir etkisi yoktur. Buna karşılık, öğrencilerin öğrenim gördükleri üniversiteler, bölümler, dönemler ile kullandıkları mobil telefonların markası ve günlük mobil telefon kullanım süreleri açısından anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Ayrıca, üniversite türü dışında, neredeyse tüm bağımsız değişkenler açısından özçekim saplantısının alt boyutları üzerinde anlamlı farklılıklar belirlenmiştir.
İletişim Özçekim Özçekim Saplantısı Özçekim Davranışları Mobil Telefon Üniversite Öğrencileri
Anadolu Üniversitesi
1808E286
The prevalence of photo-based social networks has recently gained a significant momentum and the evolving camera features of mobile phones have also increased this phenomenon. The purpose of the present study was to compare selfie behaviors of communication students in Turkey from the point of some personal and demographic variables. The study was conducted as a survey study. The population of the study was identified as communication students who are assumed to be more proficient than their peers in other areas when it comes to the use of mobile media. The sample of the study consisted of 613 undergraduate students from two state-owned and two foundation-owned universities. The Likert-type “Selfitis Behavior Scale” developed by Balakrishnan and Griffiths (2018) was administered to collect data. The results of the study yielded no significant effect for gender of the participants and university types on overall level of selfie behaviors. However, significant differences were found regarding the effects of universities, departments, years of study, brands of mobile phone used, and daily durations of mobile phone usage. In addition, a number of significant differences were detected in terms of the sub-dimensions of selfie behaviors in relation to almost all independent variables, except university type.
Communication Selfie Selfitis Selfie Behaviors Mobile Phone University Students
1808E286
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Türkçe Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 1808E286 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2021 |
Gönderilme Tarihi | 17 Şubat 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |