Bilgi ve iletişim teknolojilerinin hızla gelişmesinin sonucu olarak ağ toplumuna dönüşen
modern dünyada gündelik yaşamın bir parçası olan yeni medya ortamları, teknolojik yeniliklere
paralel olarak konumunu sürekli tahkim etmektedir. Yeni medya ortamlarının insan yaşamının
eklektik bir uzvuna dönüşmesi, yeni ihtiyaçları da beraberinde getirmektedir. Bu ihtiyaçların
başında da yeni medya eğitimi gelmektedir. Yeni medya teknolojilerini daha efektif ve verimli
kullanabilen bireyler yetiştirmek amacıyla iletişim eğitiminin bir parçası olarak dünyada ve
Türkiye’de yeni medya eğitimi veren lisans programlarının sayısı her geçen gün artmaktadır. Bu
gerçekler göz önünde bulundurularak yazıya dökülen çalışmada, Türkiye’deki faal durumda olup
lisans düzeyinde eğitim veren yeni medya bölümlerinin pedagojik yönelimlerini betimlemek
ve olası sorunlara dikkat çekmek amacıyla niceliksel betimleme yöntemi kullanılarak anlamlı
görüşler elde edilmeye çalışılmıştır. Elde edilen bulgular ışığında Türkiye’de yerleşik bir yeni
medya eğitiminin bulunmadığı saptanmıştır.
Bölüm | Türkçe Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ocak 2017 |
Gönderilme Tarihi | 25 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 1 |