Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KURUMSAL REKLAMCILIK ALGILAMASINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA: ZİRAAT BANKASI ÖRNEĞİ

Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 2, 44 - 59, 31.07.2017
https://doi.org/10.17680/erciyesakademia.312224

Öz

Bu çalışmanın amacı Ziraat Bankası yıldönümü kurumsal
reklamlarının nasıl algılandığını araştırmaktır. Çalışma kurumsal reklam çerçevesinde
gerçekleştirildiğinden öncelikle kurumsal reklam kavramı üzerine tartışılmıştır.
Daha sonra Ziraat Bankası üzerine kısa bir bilgi verilmiş ve araştırma kapsamındaki
reklamlar değerlendirilmiştir. Son olarak Ziraat Bankası’nın kurumsal reklamlarının
içerdiği mesajların izleyiciler tarafından nasıl algılandığı yarı-yapılandırılmış
sorular aracılığıyla 50 kişiyle yüz yüze görüşme tekniğiyle araştırılmıştır.
Ziraat Bankası’nın yıldönümü kurumsal reklamları bireylerin daha iyi bir kurum
algısına sahip olmalarını sağlamakta, böylece kurum imajını geliştirmeye katkıda
bulunmaktadır. Ancak bu reklamların banka tercihinde oldukça sınırlı bir etkisi
olduğu görülmektedir, çoğunluğun banka tercihlerini reklama göre değiştirmeyecekleri
anlaşılmıştır.

Kaynakça

  • Babür, N. T. (2003). Kurumsal İletişim Sürecinde Reklamın Ve İmaj Yönetiminin Bütünleşik Konumu. Marmara Üniversitesi I.I.B.F. Dergisi, cilt XVIII, sayı 1, 173-191.
  • Brochand, B. ve Lendrevie, J. (2001). Publicitor. Paris: Dalloz.
  • Çamdereli, M. (2004). Yönetişim ve Reklam İletişimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.Çiçek,
  • R. ve Doğan, İ.C. (2009). Müşteri Memnuniyetinin Arttırılmasında Hizmet Kalitesi Ölçülme sine Yönelik Bir Araştırma: Niğde İli Örneği. Afyon Kocatepe Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 11,1, 199‐217.
  • Demir, Y., Eroğlu, A. H., Bayraktar, S. (2013). Bankaların Kurumsal Reklam Uygulamalarının Kurum İmajına Etkisi. Trakya Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi E-Dergi, 2, 1, 1-25.
  • Doğan, S.Y., Varinli, İ. (2010). İşletmelerde Sosyal Sorumluluk Anlayışı ve Kurumsal İmaj İlişkisi: Banka Müşterilerine Yönelik Bir Araştırma. Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6, 2, 1-26.
  • Elden, M. ve Yeygel, S. (2006). Kurumsal Reklamın Anlattıkları. İstanbul: Beta.
  • Gomez, M. ve Trinquecoste, J. F. (1993). La communication institutionnelle: ambiguités et dysfonctionnements. Quaderni, 20, 2, 45-63.
  • Gregory, J. R. W. ve Wiechmann, J. G. (1991.) Marketing Corporate Image. The Company As Your Number One Product. Lincolnwood: NTC Business Books.
  • Gregory, P. (1993). Marketing, Paris: Dalloz.
  • Gürgen, H. (2000). Halkla İlişkiler Ortam ve Araçları. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları.
  • Herbert, N. (1987). L’entreprise et son image. Paris: Dunod.
  • İraz, R., Çetin, S.,Karakoyun, B.E. (2012). Bankalarda Halkla İlişkiler Faaliyetlerinin Performansa Etkisi ve Bir Uygulama. S.Ü.İ.İ.B.F. Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 23, 201-240.
  • Jefkins, F. (1991). Advertising, Londra: Pitman Publishing.
  • Leduc, R. (1990). La Publicité: une force au service de l’entreprise. Paris: Dunod.
  • Léwi, G. (1999). La marque. Paris: Vuibert.
  • Kalyoncuoğlu, S. ve Faiz, E. (2016). Hizmet Kalitesinin Kurumsal İmaja Etkisi: Kamu ve Özel Mevduat Bankaları Üzerine Bir Araştırma. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 17, 67‐103.
  • Kapferer, J-N. (2003). Les marques, capital de l’entreprise. Paris: Organisation.
  • Karpat, I. (1999). Bankacılık Sektöründen Örneklerle Kurumsal Reklam. İstanbul: Yayınevi Yayıncılık.
  • Kocabaş, F. ve Elden, M. (1997). Reklamcılık. Kavramlar, Kararlar, Kurumlar. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Köktürk, M. S., Yalçın, M., Çobanoğlu, E. (2008). Kurum İmajı, Oluşumu ve Ölçümü. İstanbul: Beta.
  • Marion, G. (1989). Les images de l’entreprise. Paris: Organisation.
  • Meral, P. S. (2006). Kurumsal Reklam Kavramı ve Bankacılık Sektöründeki Kurumsal Reklam Örnekleri. Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 398-404.
  • Norris, S. J. (1984). Public Relations. New Jersey: Prentice-Hall Inc., Engelewood Cliffs.
  • Odabaşı, Y. (1995). Pazarlama İletişimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Paskowski, M. ve Donath, B. (1981). Telling the corporate story, B to B. Louisville, Kentucky: Crain Communications Inc.
  • Plowman, K. D. ve Chiu, S. (2007). Corporate Identity and Corporate Reputation in Silicon Valley: Case Studies in Public Relations and Integrated Communications. Public Relations Journal 1 (1), 2-25.
  • Ralet, P. (1983) La publicité institutionnelle. Quels résultats? A quelles conditions?. Propos de forum, 3, http://users.skynet.be/sladden/memoire_ulb.pdf
  • Reklamverenler Derneği. (2014). VI. Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması 2014. İstanbul: Reklamcılık Vakfı Yayınları.
  • Samadi, M. ve Razmi, R. (2016). The Effect of Media on Costumer Satisfaction with Banking Services: Mediating Role of Corporate Image. International Business Management, 10, 10, 2062-2070.
  • Uztuğ, F. (2008). Markan Kadar Konuş-Marka İletişimi Stratejileri. İstanbul: MediaCat.
  • Watzlawick P, Helmick-Beavin J, Jackson D. (1967). Pragmatics of Human Communication. A Study of Interactional Patterns, Pathologies and Paradoxes. New York: Norton.
  • http://www.haberler.com/ziraat-bankasi-en-sevilen-banka-secildi-8956202-haberi (Erişim, 27.04.2017).
  • http://www.ziraat.com.tr (Erişim: 31.01.2017).

A RESEARCH ON CORPORATE ADVERTISING PERCEPTION: ZIRAAT BANK CASE

Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 2, 44 - 59, 31.07.2017
https://doi.org/10.17680/erciyesakademia.312224

Öz

The purpose of this study is to investigate how Ziraat
Bank’s corporate anniversaries advertisements are perceived. Since the study is
conducted within the frame of corporate advertising, we will primarily discuss
on the corporate advertising concept. Then we will give some historical
information about Ziraat Bank Institution and discuss about its anniversary
advertisings. Lastly, we will present our personal survey which was directed to
investigate through face-to-face interviews (50), including semi-structured
inquiries, how public may perceive the messages contained into Ziraat Bank’s
anniversary corporate advertisements. As a conclusion we understand that
Corporate Ziraat Bank advertisements help to get a better perception of the
institution by the individuals and accordingly this may contribute to optimise
the image and the awareness of Ziraat Bank. Additionaly we noted that these
advertisings regarding the Bank search has a very limited effect.

Kaynakça

  • Babür, N. T. (2003). Kurumsal İletişim Sürecinde Reklamın Ve İmaj Yönetiminin Bütünleşik Konumu. Marmara Üniversitesi I.I.B.F. Dergisi, cilt XVIII, sayı 1, 173-191.
  • Brochand, B. ve Lendrevie, J. (2001). Publicitor. Paris: Dalloz.
  • Çamdereli, M. (2004). Yönetişim ve Reklam İletişimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.Çiçek,
  • R. ve Doğan, İ.C. (2009). Müşteri Memnuniyetinin Arttırılmasında Hizmet Kalitesi Ölçülme sine Yönelik Bir Araştırma: Niğde İli Örneği. Afyon Kocatepe Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 11,1, 199‐217.
  • Demir, Y., Eroğlu, A. H., Bayraktar, S. (2013). Bankaların Kurumsal Reklam Uygulamalarının Kurum İmajına Etkisi. Trakya Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi E-Dergi, 2, 1, 1-25.
  • Doğan, S.Y., Varinli, İ. (2010). İşletmelerde Sosyal Sorumluluk Anlayışı ve Kurumsal İmaj İlişkisi: Banka Müşterilerine Yönelik Bir Araştırma. Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6, 2, 1-26.
  • Elden, M. ve Yeygel, S. (2006). Kurumsal Reklamın Anlattıkları. İstanbul: Beta.
  • Gomez, M. ve Trinquecoste, J. F. (1993). La communication institutionnelle: ambiguités et dysfonctionnements. Quaderni, 20, 2, 45-63.
  • Gregory, J. R. W. ve Wiechmann, J. G. (1991.) Marketing Corporate Image. The Company As Your Number One Product. Lincolnwood: NTC Business Books.
  • Gregory, P. (1993). Marketing, Paris: Dalloz.
  • Gürgen, H. (2000). Halkla İlişkiler Ortam ve Araçları. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları.
  • Herbert, N. (1987). L’entreprise et son image. Paris: Dunod.
  • İraz, R., Çetin, S.,Karakoyun, B.E. (2012). Bankalarda Halkla İlişkiler Faaliyetlerinin Performansa Etkisi ve Bir Uygulama. S.Ü.İ.İ.B.F. Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 23, 201-240.
  • Jefkins, F. (1991). Advertising, Londra: Pitman Publishing.
  • Leduc, R. (1990). La Publicité: une force au service de l’entreprise. Paris: Dunod.
  • Léwi, G. (1999). La marque. Paris: Vuibert.
  • Kalyoncuoğlu, S. ve Faiz, E. (2016). Hizmet Kalitesinin Kurumsal İmaja Etkisi: Kamu ve Özel Mevduat Bankaları Üzerine Bir Araştırma. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 17, 67‐103.
  • Kapferer, J-N. (2003). Les marques, capital de l’entreprise. Paris: Organisation.
  • Karpat, I. (1999). Bankacılık Sektöründen Örneklerle Kurumsal Reklam. İstanbul: Yayınevi Yayıncılık.
  • Kocabaş, F. ve Elden, M. (1997). Reklamcılık. Kavramlar, Kararlar, Kurumlar. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Köktürk, M. S., Yalçın, M., Çobanoğlu, E. (2008). Kurum İmajı, Oluşumu ve Ölçümü. İstanbul: Beta.
  • Marion, G. (1989). Les images de l’entreprise. Paris: Organisation.
  • Meral, P. S. (2006). Kurumsal Reklam Kavramı ve Bankacılık Sektöründeki Kurumsal Reklam Örnekleri. Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 398-404.
  • Norris, S. J. (1984). Public Relations. New Jersey: Prentice-Hall Inc., Engelewood Cliffs.
  • Odabaşı, Y. (1995). Pazarlama İletişimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Paskowski, M. ve Donath, B. (1981). Telling the corporate story, B to B. Louisville, Kentucky: Crain Communications Inc.
  • Plowman, K. D. ve Chiu, S. (2007). Corporate Identity and Corporate Reputation in Silicon Valley: Case Studies in Public Relations and Integrated Communications. Public Relations Journal 1 (1), 2-25.
  • Ralet, P. (1983) La publicité institutionnelle. Quels résultats? A quelles conditions?. Propos de forum, 3, http://users.skynet.be/sladden/memoire_ulb.pdf
  • Reklamverenler Derneği. (2014). VI. Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması 2014. İstanbul: Reklamcılık Vakfı Yayınları.
  • Samadi, M. ve Razmi, R. (2016). The Effect of Media on Costumer Satisfaction with Banking Services: Mediating Role of Corporate Image. International Business Management, 10, 10, 2062-2070.
  • Uztuğ, F. (2008). Markan Kadar Konuş-Marka İletişimi Stratejileri. İstanbul: MediaCat.
  • Watzlawick P, Helmick-Beavin J, Jackson D. (1967). Pragmatics of Human Communication. A Study of Interactional Patterns, Pathologies and Paradoxes. New York: Norton.
  • http://www.haberler.com/ziraat-bankasi-en-sevilen-banka-secildi-8956202-haberi (Erişim, 27.04.2017).
  • http://www.ziraat.com.tr (Erişim: 31.01.2017).
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Türkçe Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Halime Yücel

Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2017
Gönderilme Tarihi 14 Mayıs 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yücel, H. (2017). KURUMSAL REKLAMCILIK ALGILAMASINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA: ZİRAAT BANKASI ÖRNEĞİ. Erciyes İletişim Dergisi, 5(2), 44-59. https://doi.org/10.17680/erciyesakademia.312224