Bu çalışmanın amacı Ziraat Bankası yıldönümü kurumsal
reklamlarının nasıl algılandığını araştırmaktır. Çalışma kurumsal reklam çerçevesinde
gerçekleştirildiğinden öncelikle kurumsal reklam kavramı üzerine tartışılmıştır.
Daha sonra Ziraat Bankası üzerine kısa bir bilgi verilmiş ve araştırma kapsamındaki
reklamlar değerlendirilmiştir. Son olarak Ziraat Bankası’nın kurumsal reklamlarının
içerdiği mesajların izleyiciler tarafından nasıl algılandığı yarı-yapılandırılmış
sorular aracılığıyla 50 kişiyle yüz yüze görüşme tekniğiyle araştırılmıştır.
Ziraat Bankası’nın yıldönümü kurumsal reklamları bireylerin daha iyi bir kurum
algısına sahip olmalarını sağlamakta, böylece kurum imajını geliştirmeye katkıda
bulunmaktadır. Ancak bu reklamların banka tercihinde oldukça sınırlı bir etkisi
olduğu görülmektedir, çoğunluğun banka tercihlerini reklama göre değiştirmeyecekleri
anlaşılmıştır.
The purpose of this study is to investigate how Ziraat
Bank’s corporate anniversaries advertisements are perceived. Since the study is
conducted within the frame of corporate advertising, we will primarily discuss
on the corporate advertising concept. Then we will give some historical
information about Ziraat Bank Institution and discuss about its anniversary
advertisings. Lastly, we will present our personal survey which was directed to
investigate through face-to-face interviews (50), including semi-structured
inquiries, how public may perceive the messages contained into Ziraat Bank’s
anniversary corporate advertisements. As a conclusion we understand that
Corporate Ziraat Bank advertisements help to get a better perception of the
institution by the individuals and accordingly this may contribute to optimise
the image and the awareness of Ziraat Bank. Additionaly we noted that these
advertisings regarding the Bank search has a very limited effect.
Bölüm | Türkçe Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2017 |
Gönderilme Tarihi | 14 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 2 |