Public relations (PR) has emerged with the Industrial
Revolution and continued its historical development through constant change and
currently it reached a stage as a modern scientific field and a managerial
function that has a wide field of usage in both public and private sectors. PR
has managed to develop as a field that is able to answer the needs of global
business world and proved its importance both in public and private sectors. PR
is one of the main fields of research of communication scholars and in Turkey
there are many PR articles contributing to the academic literature. This
article aims to answer the question of: “Which fields do PR scholars work in
Turkey?” and determine the change in the field of PR research and the journals
that published these articles. A total of 301 articles were subjected to
content analysis through document analysis and descriptive scanning of the
article title, abstract and keywords as the unit of analysis. The results are
presented in 26 categories and 3 classes. Among these categories, top three are
determined as: “public administration”, “corporate communication”, “Internet
and web sites” whereas the last categories turned out to be “financial PR” and
“knowledge society”.
Public Relations Content Analysis Public Relations in Turkey Public Relations Articles in Turkey Content Analysis
Sanayi Devrimi ile birlikte doğan halkla ilişkiler (Hİ),
tarihsel gelişim süreci içerisinde sürekli değişim göstererek günümüzde kamu ve
özel sektörde geniş bir kullanım alanına sahip modern bir bilim dalı ve yönetsel
bir fonksiyon olarak kabul edilmektedir. Küreselleşen iş dünyasının hızla değişen
dinamik özelliklerine yanıt verecek şekilde gelişen ve hem kamuda hem de özel
sektördeki önemini kanıtlayan halkla ilişkiler, iletişim sektöründeki
akademisyenlerin başat ilgi alanlarının içerisinde yer almaktadır. Bu doğrultuda,
Türkiye’de de halkla ilişkiler disiplinini konu edinen çok sayıda akademik
makalenin literatüre kazandırıldığı görülmektedir. Bu literatürü kapsayan araştırmada,
“Türkiye’de halkla ilişkiler akademisyenleri hangi alanlarda çalışıyor?” sorusu
cevaplanmaya çalışılmış, aynı zamanda makalelerin çalışma alanlarının geçirdiği
değişim ve halkla ilişkiler makalelerinin hangi akademik dergilerde yayımlandığı
tespit edilmiştir. Toplam 301 adet makaleye; makale başlığı, özeti ve anahtar
kelimeler üzerinden doküman analizi ve betimsel tarama ile içerik analizi
uygulanmış; belirlenen 26 kategori, üç sınıflandırma altında sunulmuştur. En
fazla makalenin dahil olduğu ilk üç kategori; “kamu yönetimi”, “kurumsal iletişim”
ve “internet-web siteleri” olarak belirlenirken en az makalenin ait olduğu
kategorilerin ise, “finansal Hİ” ve “bilgi toplumu” olduğu tespit edilmiştir.
Halkla İlişkiler İçerik Analizi Türkiye’de Halkla İlişkiler Türkiye’de Halkla İlişkiler Makaleleri
Bölüm | Türkçe Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2017 |
Gönderilme Tarihi | 22 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 2 |