The main theme of this study is the consumer socially
responsible buying behaviors. For this purpose, the socially responsible buying
behaviors and orientations of Anadolu University students have been analyzed
and various findings have been obtained. In this context, socially responsible
buying behaviors and tendencies have been tried to be determined by applying
the questionnaire of 448 students selected from the quota sampling method of
23417 students who are educated in of 14 faculties and a state conservatory of
Anadolu University undergraduate level. In this survey conducted in the general
screening model, it has been attempted to determine that socially responsible
buying behaviors of the participants by performing mutual relational screening
between dependent and independent variables. As a result, it has been found out
that there is a meaningful difference in the socially responsible buying
behavior of the students as well as the findings regarding the socially
responsible buying behaviors of the students.
Socially Responsible Buying Behaviour Consumer Behavior Social Responsibility
Bu çalışmanın temel konusunu tüketici sosyal sorumlu satın alma
davranışları oluşturmaktadır. Bu amaçla, Anadolu Üniversitesi öğrencilerinin
sosyal sorumlu satın alma davranışları ve yönelimleri ele alınarak analiz
edilmiş ve çeşitli bulgulara ulaşılmıştır. Bu bağlamda, Anadolu Üniversitesi’nin
lisans düzeyinde örgün eğitim veren 14 fakültesi ve Devlet Konservatuarı olmak
üzere toplam 15 biriminde eğitim görmekte olan, 23417 öğrenciden kota örnekleme
yöntemiyle seçilen 448 öğrenciye anket uygulanmak suretiyle, sosyal sorumlu
satın alma davranışları ve eğilimleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Genel
tarama modelinde yapılan bu araştırmada, bağımlı ve bağımsız değişkenler
arasında karşılıklı ilişkisel tarama yapılarak, katılımcıların sosyal sorumlu
satın alma davranış yönelimleri belirlenmeye çalışılmıştır. Sonuç olarak
öğrencilerin sosyal sorumlu satın alma davranışlarına yönelik bulguların yanı
sıra cinsiyet değişkeninin sosyal sorumlu satın alma davranışı üzerinde anlamlı
bir farklılık oluşturduğu tespit edilmiştir.
Sosyal Sorumlu Satın Alma Davranışı Tüketici Davranışı Sosyal Sorumluluk
Bölüm | Türkçe Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ocak 2018 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 3 |