Ulaşım sektörü içerisinde önemli bir yere sahip olan havalimanları, bulunduğu ülkeyi
ve şehri temsil eden giriş noktalarından birini oluşturmaktadır. Günümüzde, zamanı
ve mesafeleri kısaltan havayolu taşımacılığı giderek artan bir hız ve yoğunlukta
dünya ulaşım sektörünün belirleyicilerinden biri haline gelmiştir. Havalimanlarında
sunulan hizmetlerin ulusal ve uluslararası anlamda da büyük öneme sahip olması
sunulan hizmetlerin kalitesine dikkat edilmesi gerektiğini göstermektedir.
Günümüz şartlarında havalimanlarını her gruptan insanın kullandığı ve bu yolcular
arasında özel hizmet gerektiren yolcu grubu olan engelli yolcuların da bulunduğu
bilinmektedir. Bu çalışmada engelsiz havalimanında engelli yolcular için verilen
hizmetlerin yolcular tarafından değerlendirilmesine yer verilmiştir. Havalimanında
sunulan hizmetlerin engelli yolcular tarafından algılanmasında farklılık olup
olmadığını tespit etmek amacıyla t-Testi ve Tek Yönlü Varyans analizi yapılmıştır.
Genel olarak havalimanında sunulan hizmetlerin engelli yolcular tarafından olumlu
olarak değerlendirildiği görülmüştür. Ayrıca cinsiyet, yaş, eğitim ve gelir bakımından
sunulan hizmetlerin algılanmasında farklılıklar olduğu da tespit edilmiştir.
Hizmet Kalitesi Müşteri Memnuniyeti Engelli Yolcu Engelsiz Havalimanı
Airports which have an important place in transportation sector form one of the
points presenting the city and the country they are in. Nowadays airline transport
which shortens the time and the distance has become one of the determinants of the
world transportation sector in ever-increasing speed and density. Since the services
given at airports have great importance in a national and international level, it is
essential that the quality of the services be taken into consideration. In present day
conditions it is a known fact that people from every group have been using airports,
and that among these there are handicapped passangers who need special services.
In this study, the evaluation the services of given in the accessible airports by the
handicapped passangers has been used. In order to determine whether there are
differences in the perception of the services by the handicapped, t-test and one-way
analysis of variance have been done. In general, it has been seen that the services
given at the airports have been evaluated positively by the handicapped passangers.
In addition, it has been determined that there are differences in the perception of the
services given depending on gender, age, education and income.
The quality of service customer satisfaction handicapped passanger accessible airport
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Tez Özetleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 4 |