Marka şehir, şehir pazarlaması gibi kavramsallaştırmalar yirminci yüzyılın son
dönemlerinden itibaren birer fenomen haline gelmiştir. Bugün artık rekabet
sadece şirketlerin ürettikleri ürünler ve markalar arasında değil, şehirler arasında
da yaşanmaya başlamıştır. Bu süreç ise şehirlerinin birer marka olabilmesi adına
altyapı çalışmalarından kültürel faaliyetlere uzanan geniş bir portföyde girişimlerde
bulunmasını gerektirmektedir. Bu çalışmada şehir markalama süreci ele alınmakta;
özellikle de şehir imajının, marka olma sürecinde oynadığı kritik rolün üzerinde
durulmaktadır. Bir şehir markası oluşturabilmek aynı zamanda şehrin tüm cazibesini
gözler önüne sererek iyi bir imaja sahip olması için gerekli çabayı sergilemektedir.
Dolayısıyla şehir markalama için şehrin nasıl bir imaja sahip olmak istediğinin
cevabının verilmesi gerekmektedir. Bu çalışmada tarihi mirası, doğal güzellikleri
ve coğrafi konumu bakımından çeşitli imkânlara sahip olan Aksaray’ın Aksaray
Üniversitesi’nde okuyan yabancı uyruklu öğrencilerin gözünde sahip olduğu
imaj ölçülmeye çalışılmıştır. Bu amaçla Aksaray Üniversitesi’ndeki 842 yabancı
uyruklu öğrenciden 260’ının görüşlerini öğrenmek için anket uygulamasından
yararlanılmıştır. Bu anketlerden 244 tanesi geçerli sayılmıştır. Çalışmanın sonucunda
Aksaray şehrine ve halkına yönelik imaj bileşenlerinin genel itibariyle olumsuz
yönde olduğu, Aksaray’ın belirli bir imaja sahip olmadığı ve sahip olduğu önemli
özellikleri hedef pazarına anlatmada eksikliklerinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Conceptualizations such as brand city, city marketing have become phenomena
since the late twentieth century. Today, the competition is no longer just among
products and brands that companies produce, but also among cities. This process
requires that cities have initiatives in a broad portfolio extending from infrastructure
work to cultural activities in order to be a brand. In this study, city branding process
is considered especially the critical role of city image in the branding process.
Creating a city brand is to make the effort to have a good image by showing all the
charm of the city at the same time. Therefore, the question of what kind of image
the city wants to have for city branding requires to be answered. In this study, it
was tried to measure the image of Aksaray, which has historical heritage, natural
beauties and various possibilities in terms of geographical location, from the eyes
of foreign students studying at Aksaray University. For this purpose, survey method
was applied to get the opinions of 244 foreign students of Aksaray University. In
the result of study, it is understood that image components of both Aksaray and its
people are negative; Aksaray has no specific image and city has lack of telling its
properties to target market.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Türkçe Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 4 |