Akıllı telefonların, tabletlerin ve mobil uygulamaların yükselişi, özellikle yoğun
çalışan sağlık profesyonellerine öğrenme ve iş birliği fırsatları sunmaktadır. Kamuya
da birebir destek ve sağlık eğitimi sağlayan sosyal medya uygulamaları, sağlık ve
sağlık hizmetleri alanında önemli bir gelişim süreci içindedir. Akıllı telefonların
etkili kullanımı, doktorların ve hastaların 21. yüzyılda iletişim biçimlerinin bir
parçasıdır. Klinik ve klinik dışı bilgi alışverişini kolaylaştıran ve mobil öğrenmeyi
de destekleyebilen Instagram, tıp alanında sosyal ve mobil öğrenme biçimlerini
kullanmaya teşvik etmektedir. Bu araştırmada, günümüzde 600 milyondan fazla
kullanıcı tabanına sahip Instagram’a odaklanılarak, sağlık sektöründe Ankara’da yer
alan en az 15.000 takipçi sayısına sahip üç özel hastanenin bu hizmeti nasıl kullandığı
araştırılmıştır. Çalışma için belirlenen üç hastanenin söz konusu sosyal platformda
Ocak-Eylül 2018 döneminde kendi kullanıcı kimlikleri ile bilgi paylaşımlarını nasıl
dijital döneme uyarladıkları incelenmiş ve “yaşam biçiminin temsili”, “perde arkası”
ve “aile ve çocuk” temaları altında aktif bir biçimde kullandıkları belirlenmiştir.
The rise of smartphones, tablets and mobile apps is an important development
in health and healthcare, particularly social apps that provide learning and
collaboration opportunities to busy health professionals and health education for
the general public. Effective use of smartphones is part of how doctors and patients
communicate in the 21st century. This paper focuses on one social media and
networking service that was launched in 2010 and active user base is reached 600
million by the end of 2017, namely Instagram. In medicine, Instagram is finding a
niche among health professionals that use hospital-specific and dedicated accounts
and groups on these platforms to communicate and encourage social and mobile
forms of learning. Instagram is free and easy-to-use apps that facilitate all sorts of
clinical and non-clinical exchanges, and can also support mobile learning. This paper
focuses on the content of images of three Turkish hospitals’ Instagram accounts on
January-September 2018 which provide health-related information in the today’s
digital era.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Türkçe Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 11 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 2 |