As it is known that individuals spend most of their time with mass media, research
on how the time spent on mass media affect their lives is widely available in the
literature. Recently, in addition to this body of research, the time spent by individuals
on social media and the effect of this time on the lives of individuals has begun to
be examined. In the literature on this subject, it is also often questioned that how
effective the time that individuals spend on social media, how much time they
spend on social networks, or why they use social networks very often. One of the
main aims of people to follow other people in social networks is to be stay informed.
But at the same time, the same individuals use social networks to play games. Social
networks that seek to offer different reasons to their members regarding the usage
have reached their wishes with the help of these games they offer. In order to grasp
why individuals choose to play games on social networks, this study examined why
they prefer to produce in the virtual world, why they spend their leisure time on a
game called FarmVille. FarmVille, one of the most played games in the world with
the logic of virtual production, virtual distribution, and virtual consumption, was
selected for this study and those who played this game were included in the axis
of the study. The questionnaire was used as a measurement tool. It was found that
80% of the men and women among participants spent their two hours on the game
daily. The time, which is expressed as the biggest problem of the modern day’s man,
was spent on games shows how much the individuals need to relax and to avoid the
responsibilities and problems. When the results of the study were evaluated briefly;
it was observed that the participants preferred the game mostly due to socialization,
leisure time, relaxation, avoiding problems and responsibilities.
Free Time Leisure Time Game FarmVille Virtual Manufacture Virtual Consumption
Bireylerin zamanlarının büyük bir kısmını kitle iletişim araçlarıyla geçirdikleri bilindiği için,
kitle iletişim araçlarına ayırdıkları zamanın onların hayatlarını ne yönde etkilediğini konu
edinen araştırmalar literatürde fazlasıyla bulunmaktadır. Son zamanlarda ise bu araştırmalara
ek olarak bireylerin sosyal medyaya ayırdıkları zamanı ve bu zamanın bireylerin yaşantısına
etkisi de yeni yeni incelenmeye başlanmıştır. Bu konuyla ilgili literatüre bakıldığında sıklıkla
bireylerin sosyal medyada geçirdikleri zamanın ne derece etkili olduğu, ne kadar süreyi sosyal
ağlara ayırdıkları ya da sosyal ağları neden bu kadar sık kullandıkları ayrı ayrı sorgulanmaktadır.
Bilindiği üzere sosyal ağlarda insanların diğer insanları takip etmelerinin temel amaçlarından
birisi bir şeylerden haberdar olmaktır. Fakat aynı zamanda aynı bireyler sosyal ağları oyunlar
oynamak içinde kullanmaktadır. Üyelerine farklı sebepler sunmanın yolunu arayan sosyal
ağlar eğlence özelinde sundukları bu oyunlar ile isteklerine ulaşmış bulunmaktadır. Bireylerin
başlıca sosyal ağlarda neden oyun oynamayı tercih ettiklerini anlamaya yönelik hazırlanan bu
çalışmada bireylerin, sanal dünyada üretim yapmayı neden tercih ettikleri, boş zamanlarını
neden bu oyunla geçirdikleri incelenmiştir. Sanal üretim, sanal dağıtım ve sanal tüketim
üzerine kurulu mantığıyla dünyada en fazla oynanan oyunlardan birisi olan FarmVille bu
kapsamda çalışma için seçilmiş, bu oyunu oynayanlar çalışmanın eksenine dahil edilmiştir.
Ayrıca çalışmada ölçme aracı olarak ankete başvurulmuştur. Araştırmaya katılan bireylerin,
FarmVille oyununu oynadıkları zamanlar incelendiğinde katılımcılardan erkek ve kadınların
yaklaşık %80’ninin günlük iki saatlerini bu oyuna ayırdıkları belirlenmiştir. Dolayısıyla modern
insanın en büyük sorunu olarak dile getirilen zamanın belli bir kısmının oyunlarda geçirilmesi,
bireylerin rahatlamaya ve sorumluklardan, sorunlardan kaçmaya ne kadar ihtiyaç duyduklarını
göstermektedir. Araştırmada elde edilen sonuçlar kısaca değerlendirildiğinde; katılımcıların
çoğunlukla sosyalleşme, boş zaman değerlendirme, rahatlama, sorunlardan ve sorumluklardan
kaçma gibi sebeplerle oyunu tercih ettikleri görülmüştür.
Boş Zaman Serbest Zaman Oyun FarmVille Sanal Üretim Sanal Tüketim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Türkçe Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 10 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 2 |