Bu çalışma, “Yeni Dönem Alman Gerçekçiliği” ana başlığı çerçevesinde ele alınmaktadır.
Bu kapsamda, çalışmada, Dark (2017), Dogs of Berlin (2018) ve Perfume (2018) dizileri
niteliksel içerik analizi yöntemi ile incelenmekte ve bu dizilerin postmodernist ögelerle
olan ilişkisi tartışılmaktadır. Bu dizilerde günümüze kadar iktidar, güç temsili, sağduyulu
ve iyi görülen kanun insanı profili incelemelerine yer verilmektedir. Bu dizilerin
incelenmesindeki en önemli faktör üçünün aynı platform üzerinden yayınlanmaları,
birbirlerine yakın tarihli yapımlar olmaları, aynı türde olmaları (polisiye-suç) ve her
birinde kanun insanı karakterinin yer almasıdır. Çalışmanın amacı; yeni dönem Alman
dramalarında kanun insanlarının bu dizilerin olay örgüsünde önemli roller aldığı ve
yakın zamana kadar kabul gören kanun insanı profilinin bu yapımlarda nasıl değişime
uğradığının incelenmesidir. İncelenen dizilerde kanun insanları, kişi-karakter yansıması
çerçevesinde incelenmekte ve geçmiş dönemdeki kanun insanı profilleri ile benzerlikleri/
farklılıkları tartışılmaktadır. Bu incelemeler sonucu söz konusu dizilerde postmodern
kişi-karakter yansıması olarak bakıldığında “kanun insanı profili”nin ana akımda yer alan;
kabul görmüş şeklinden farklı kodlandığı görülmektedir. Kanun insanları “güç temsili,
sağduyulu, iyi insan” kavramlarından çok “aldığı kararlarda duygularının önemli rol
taşıdığı, suç işleyen ve çıkarcı” gibi durumları da kapsayacak şekilde yeniden şekillendiği
görülmektedir.
Bu çalışma İstanbul Arel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Medya ve Kültürel Çalışmalar Yüksek Lisans programı öğrencisi Betül Doğan'ın 2019 yılında savunduğu ve başarılı olduğu "YENİ DÖNEM ALMAN GERÇEKÇİ TELEVİZYON DRAMALARINDA KANUN İNSANLARININ PROFİLİ" başlıklı yüksek lisans tez çalışmasının geliştirilmiş bir versiyonudur.
This study is dealt with the title “the new German Realism”. In this context, Dark (2017),
Dogs of Berlin (2018) and Perfume (2018) series are examined with content analysis
method and the relationship between these series and postmodernist elements is
discussed. In these series, the state power, representation of power, common sense and
well-known law profile are examined. The most important factor in examining these series
is that three of them are broadcast on the same platform, they are recent productions,
they are of the same genre (crime) and each one has the law person character. The
purpose of the study is that how the law people play an important role in the plot of these
German dramas and how the profile of these law people is changed in these productions.
In the series examined, the law people are examined within the framework of personcharacter reflection and the similarities/differences with the profiles of the people of
the past are discussed. As a result of these investigations, when the postmodern personcharacter reflection is considered in the series, it can be stated that the law person is
coded differently from the accepted (mainstream) form. It is seen that the emotions play
an important role in the decisions taken by the people rather than the concepts of power
representation, common sense, good person, and they are reshaped in such a way as to
include crimes and perpetrators.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları, Radyo-Televizyon |
Bölüm | Tez Özetleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Ocak 2020 |
Gönderilme Tarihi | 25 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 1 |