Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Change of Place Between The Dilemma of Coast and Rural Area on Students’ Life Satisfaction: The Case Of Cappadocia Vocational High School

Yıl 2020, Cilt: 7 Sayı: 2, 853 - 869, 24.07.2020
https://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.713023

Öz

Students who have arrived from coastal areas to hinterlands face not only geographical change but are also exposed to college life, relation with the local community, socializing, transportation, and different weather conditions. This study will focus on the examination of how life satisfaction levels of university students are affected based on the location. The research sample consists of 92 students who continue studying in various departments at the Cappadocia Vocational School. The data was accessed from the administration of Satisfaction with Life Scale developed by Diener (1985). In the confirmatory factor analysis conducted, it was seen that the research data were compatible with the life satisfaction scale; in the exploratory factor analysis, students’ perceptions of the region, city and university were defined with the dimensions of “university”, “food and drink”, “local people”, “architectural structure” and “city”. Whereas research results show that the “university” factor is a positive and significant factor on students’ satisfaction with life; it showed that the elements of “food and drink”, “architectural structure”, “local people” and “city” are not significant factors.

Kaynakça

  • Argyle, M. (2001). The Psychology of Happiness. 3 14, 2020 tarihinde https://books.google.com.tr/books?redir_esc=y&hl=tr&id=tVWzAQAAQBAJ&q=satisfaction#v=snippet&q=satisfaction&f=false adresinden alındı
  • Csikszentmihalyi, M. (2005). Akış: Mutluluk Bilimi. (S. Akbaş, Çev.) İstanbul: HYB Yayıncılık.
  • Çınar, Ö. (2019). Yapısal Eşitlik Modeli Örnek Bir Uygulama. İstanbul: Hiperyayın.
  • Çoşkun , R., Altunışık , R., Bayraktaroğlu, S., & Yıldırım, E. (2015). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Sakarya: Sakarya Kitabevi.
  • Duden Sözlük. (tarih yok). 3 30, 2020 tarihinde https://www.duden.de/rechtschreibung/Weltbild adresinden alındı
  • Eroğlu, A. (2006). Çok Değişkenli İstatistik Tekniklerinin Varsayımları. Ş. Kalaycı içinde, SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri (s. 207-233). Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Kalaycı, Ş. (2006). Faktör Analizi. Ş. Kalaycı içinde, SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri (s. 321-331). Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Kaya, İ. (2014). Coğrafi Düşüncenin Değişimi ve Paradigmalar. Y. Arı, & İ. Kaya içinde, Coğrafya Araştırma Yöntemleri (s. 19-49). İstanbul: Coğrafyacılar Derneği.
  • Kayış, A. (2006). Güvenilirlik Analizi. Ş. Kalaycı içinde, SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri (s. 403-424). Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Kelly, G. (2003). A Brief Introduction Personal Construct Theory. İnternational Handbook of Personal Construct Psychology (s. 3-20). içinde 3 14, 2020 tarihinde https://www.infoamerica.org/documentos_pdf/kelly02.pdf adresinden alındı
  • Köker, S. (1991). Normal ve Sorunlu Ergenlerin Yaşam Doyumu Düzeyinin Karşılaştırılması. Ankara: Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Kurtulmuş, K. (2006). Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • Myers, D. (1993). The Pursuit of Happiness: Discovering the Pathway to Fulfillment, Well-Being and Enduring Personal Joy. New York: Avon Books.
  • Myers, D., & Diener, E. (1995). Who is happy? Psychological Science, 6(1), 10-19.
  • Öztürk, E. (2006). Çoklu Doğrusal Regresyon Modeli. Ş. Kalaycı içinde, SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri (s. 259-269). Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Seligman, M. (2012). The new era of positive psychology. TedEx Talk: https://www.youtube.com/watch?v=rg_28_l1Kjw adresinden alındı
  • Tutar, H. (2018). Davranış Bilimleri Kavramlar ve Kuramlar. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Sahil ve Kırsal Bölge İkileminde Mekân Değişikliğinin Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Doyumuna Etkisi: Kapadokya MYO Örneği

Yıl 2020, Cilt: 7 Sayı: 2, 853 - 869, 24.07.2020
https://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.713023

Öz

Türkiye’nin sahil bölgelerinden iç bölgelerine gelmiş olan üniversite öğrencileri, coğrafi değişkenlerin yanı sıra, üniversite yaşantısı, bölge halkı ile kurulan iletişim, sosyalleşme, ulaşım, değişen iklim koşulları gibi birçok faktör bakımından uyum göstermek gibi bir durumla karşı karşıya kalmaktadır. Bu çalışmada üniversite öğrencilerinin yaşam doyumu düzeylerinin, iç bölgelerle ilgili bahsedilen bu hususlara dayalı olarak nasıl etkilendiğinin ele alınması amaçlanmaktadır. Araştırmanın örneklemi, Kapadokya Üniversitesi Meslek Yüksekokulunun çeşitli bölümlerinde öğrenimlerine devam eden ve Türkiye’nin sahil bölgelerinden Kapadokya’ya gelmiş 92 öğrenciden oluşmaktadır. Öğrencilerin yaşam doyumu düzeyini belirlemek amacıyla Diener’in (1985) yaşam doyumu ölçeği kullanılmıştır. Yapılan Doğrulayıcı faktör analizinde araştırma verilerinin yaşam doyumu ölçeğiyle uyumlu olduğu görülürken; keşfedici faktör analizinde ise öğrencilerin bölge, şehir ve üniversiteye olan algıları “üniversite”, “yeme-içme”, “yerli halk”, “mimari yapı” ve “şehir” boyutlarıyla tanımlanmıştır. Araştırma sonuçları “üniversite” faktörünün öğrencilerin yaşam doyumları üzerinde pozitif yönlü anlamlı bir etken olduğunu gösterirken; “yeme-içme”, “mimari yapı”, “yerli halk” ve “şehir” faktörlerinin ise anlamlı bir etken olmadığını göstermiştir.

Kaynakça

  • Argyle, M. (2001). The Psychology of Happiness. 3 14, 2020 tarihinde https://books.google.com.tr/books?redir_esc=y&hl=tr&id=tVWzAQAAQBAJ&q=satisfaction#v=snippet&q=satisfaction&f=false adresinden alındı
  • Csikszentmihalyi, M. (2005). Akış: Mutluluk Bilimi. (S. Akbaş, Çev.) İstanbul: HYB Yayıncılık.
  • Çınar, Ö. (2019). Yapısal Eşitlik Modeli Örnek Bir Uygulama. İstanbul: Hiperyayın.
  • Çoşkun , R., Altunışık , R., Bayraktaroğlu, S., & Yıldırım, E. (2015). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Sakarya: Sakarya Kitabevi.
  • Duden Sözlük. (tarih yok). 3 30, 2020 tarihinde https://www.duden.de/rechtschreibung/Weltbild adresinden alındı
  • Eroğlu, A. (2006). Çok Değişkenli İstatistik Tekniklerinin Varsayımları. Ş. Kalaycı içinde, SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri (s. 207-233). Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Kalaycı, Ş. (2006). Faktör Analizi. Ş. Kalaycı içinde, SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri (s. 321-331). Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Kaya, İ. (2014). Coğrafi Düşüncenin Değişimi ve Paradigmalar. Y. Arı, & İ. Kaya içinde, Coğrafya Araştırma Yöntemleri (s. 19-49). İstanbul: Coğrafyacılar Derneği.
  • Kayış, A. (2006). Güvenilirlik Analizi. Ş. Kalaycı içinde, SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri (s. 403-424). Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Kelly, G. (2003). A Brief Introduction Personal Construct Theory. İnternational Handbook of Personal Construct Psychology (s. 3-20). içinde 3 14, 2020 tarihinde https://www.infoamerica.org/documentos_pdf/kelly02.pdf adresinden alındı
  • Köker, S. (1991). Normal ve Sorunlu Ergenlerin Yaşam Doyumu Düzeyinin Karşılaştırılması. Ankara: Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Kurtulmuş, K. (2006). Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • Myers, D. (1993). The Pursuit of Happiness: Discovering the Pathway to Fulfillment, Well-Being and Enduring Personal Joy. New York: Avon Books.
  • Myers, D., & Diener, E. (1995). Who is happy? Psychological Science, 6(1), 10-19.
  • Öztürk, E. (2006). Çoklu Doğrusal Regresyon Modeli. Ş. Kalaycı içinde, SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri (s. 259-269). Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Seligman, M. (2012). The new era of positive psychology. TedEx Talk: https://www.youtube.com/watch?v=rg_28_l1Kjw adresinden alındı
  • Tutar, H. (2018). Davranış Bilimleri Kavramlar ve Kuramlar. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Türkçe Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Hasan Güllüpunar 0000-0002-6479-6269

Merve Özdemir 0000-0001-9169-3807

Yayımlanma Tarihi 24 Temmuz 2020
Gönderilme Tarihi 2 Nisan 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Güllüpunar, H., & Özdemir, M. (2020). Sahil ve Kırsal Bölge İkileminde Mekân Değişikliğinin Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Doyumuna Etkisi: Kapadokya MYO Örneği. Erciyes İletişim Dergisi, 7(2), 853-869. https://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.713023