Toplumsal ve kültürel değişmenin bir göstergesi olarak sporun; popüler kültür içerisinde nasıl konumlandırıldığı çalışmanın temel amacını oluşturmaktadır. Sporun, popüler kültürün temel alanlarından biri olduğu düşüncesi, spor eylemi ve tüketimi üzerine yansımaktadır. Bu bağlamda belirli bir katılımcı ölçüsünde gerçekleştirilen uygulama neticesinde, spor ve popüler kültür ilişkisi değerlendirilmiştir.
Boş zaman için yapılan bir pratikten, bir yaşam biçimine; kimlik algısı ve statü göstergesinden, kitle psikolojisine; takım ruhundan, tüketim kalıplarındaki değişime; referans gruplarından, kitle iletişim araçları ile özdeşlik kurmaya uzanan boyutlarıyla spor popüler bir kavram olarak karşımıza çıkmaktadır.
Social and cultural change as an indicator of the sport, how is positioned within popular culture constitutes the main purpose of the study. Sport’s, the idea that one of the main areas of popular culture, sports action and is reflected on consumption. In this context, the extent of the practices implemented as a result of a specific participant, sports and popular culture was evaluated.For your leisure time made a practice of a way of life, sense of identity and status indicators, from mass psychology, team spirit, patterns of consumption to changes in the reference groups, the mass media and identity to establish extending aspects of sports popular as a concept emerges.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Türkçe Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Şubat 2014 |
Gönderilme Tarihi | 24 Mayıs 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 3 Sayı: 3 |