The image of the corporations that form based on the perception of the corporation stakeholders could be different from the image which their managers’ thought to be ideal and desired to reach it.The first step of the raputation management is to know the corporation stakeholders’ perception about the instutional image. After that, the corporations can arrange the programs that is needed to reach the desired image.To create instutional image, the corporations must establish favorable relationship with corporation stakeholders and sustain this relationship. In this respect, if the corporations rule out the new target group which is called “ on-line stakeholders”, it can damage the reputation. In this study, the terms “instutional identity”, “instutional image”, “instutional reputation” and “digital image” were tried to present with literature review, then a measurement of image about the perception of Ondokuz Mayıs University on social media was performed
Instutional Image Raputation Management Dijital Image Image measurement University Image
ÖZET
Kurumların, kurum paydaşlarının örgüt hakkındaki algılarına dayalı oluşan, sahip oldukları imaj ile yöneticilerinin ideal olarak düşündükleri ve ulaşmayı arzu ettikleri imaj farklı olabilir. Kurumsal itibar yönetiminin ilk adımı, kurum paydaşlarının kurum hakkındaki kurumsal imaj algısının bilinmesidir. Kurumlar daha sonra, arzu ettikleri imaja ulaşmak için neler yapılması gerektiğine ilişkin çalışmalar planlayabilir.
Kurumların, kurumsal itibar oluşturulabilmesi için paydaşları ile olumlu ilişkiler kurması ve sürdürmesi esastır. Bu anlamda kurumların yeni hedef kitleleri “çevirimiçi paydaşların” göz ardı edilmesi itibara zarar verebilir. Bu çalışmada, öncelikle, “kurumsal kimlik”, “kurumsal imaj”, “kurumsal itibar” ve “dijital itibar” kavramları literatür taraması yapılarak ortaya konulmaya çalışılmış, daha sonra, Ondokuz Mayıs Üniversitesi’nin sosyal medyada algılanan imajı ile ilgili bir imaj ölçüm uygulaması yapılmıştır.
Anahtar kelimeler: Kurumsal İmaj, Kurumsal İtibar, Dijital imaj, İmaj ölçümü, Üniversite İmajı
Anahtar kelimeler: Kurumsal İmaj; Kurumsal İtibar; Dijital imaj; İmaj ölçümü; Üniversite İmajı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Türkçe Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Temmuz 2015 |
Gönderilme Tarihi | 13 Nisan 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 4 Sayı: 2 |