Küreselleşme, iletişim teknolojilerindeki gelişmeler ve yüksek rekabete dayalı pazarlama stratejilerinden dolayı günümüzde tüketici davranışlarını analiz etmek oldukça karmaşık bir hale gelmiştir. Temel olarak baktığımızda tüketici davranışlarını etkileyen en büyük faktörlerin başında; sağladığı fayda, eğlence, tatmin ve haz olduğu söylenebilir. Bu kapsamda dünyadaki yaşam akışını alt üst eden COVID-19 sürecinde tüketici davranışlarını analiz etmek ve bu çerçevede yeni stratejiler geliştirmek firmalar açısından hayati öneme sahiptir. Bu çalışmanın temel amacı hedonik ve faydacı tüketim davranışlarının, yüksek ve düşük COVID-19 korkusuna sahip katılımcılar arasında farklılaşıyor olup olmadığının araştırılmasıdır. Hedonik tüketim davranışları ile ilgili bu zamana kadar yapılan çalışmalarda, hedonik tüketimin sebepleri ve etkileri araştırılmıştır. Çalışmamız hedonik ve faydacı tüketimin COVID-19 korkusu gibi büyük bir kriz perspektifinde araştırılması açısından diğer çalışmalardan ayrılmaktadır. Çalışmada bu amaç doğrultusunda veri toplama yöntemi olarak çevrimiçi anket yöntemi seçilmiş ve 548 (N=548) kişiden oluşan bir örneklem oluşturulmuştur. Araştırma sonucunda; hedonik ile hedonik ve faydacı tüketim davranışlarında, düşük ve yüksek COVID-19 korkusuna sahip katılımcılar arasında istatiksel olarak anlamlı bir fark olduğu belirlenmiştir. Araştırma sonuçları ve sınırlılıkları ilgili literatür perspektifinde tartışılmıştır.
3 Eylül 2020 tarihinde Marmara Üniversitesi etik kuruluna başvurusu yapılmış olup kısa bir süre içinde kurul raporunun sonucunun çıkması beklenmektedir. Makaleyi bu hali ile sisteme yükledim en kısa zamanda raporu paylaşıyor olacağım. İyi çalışmalar.
Due to globalization, competitive marketing strategies, and developments in communication technologies, analyzing consumer behaviors becomes much more complicated these days. Fundamentally, the most noteworthy factors that affect consumer behaviors are getting benefits, entertainment, feeling satisfied, and taking pleasure. Analyzing consumer behaviors and developing new strategies becomes crucial for companies during the COVID-19 period that turns daily life upside down. This study aims to investigate if there is a difference between hedonic and utilitarian consumption behaviors of participants who have a high- and low-level fear of COVID-19. The aims of former researches that were carried out up to the present were to find reasons and effects of hedonic consumption. Since this study aims to investigate hedonic and utilitarian consumption from the perspective of COVID-19 fear, which is an ultimate crisis, this study differs from other studies. An online questionnaire is selected as the research method of this study and the sample involves 548 (N=548) individuals. The research showed that there is a statistically significant difference among participants who have a high and low level of COVID-19 fear in terms of hedonic and hedonic and utilitarian consumption behaviors. Research results and limitations are discussed within the context of the literature.
Communication COVİD-19 Utilitarian Consumption Hedonic Consumption
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Yabancı Dillerdeki Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ocak 2021 |
Gönderilme Tarihi | 6 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 8 Sayı: 1 |