Son yıllarda yeni iletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmeler siyasal iletişimde seçim dönemi dışında da var olmayı mümkün kılmaktadır. Web 2.0 ile ortaya çıkan sosyal ağlar bu iletişimi sağlamak ve yönetmek adına önemli mecralardır. Facebook, Twitter, Instagram gibi siyasi aktörlerin de kullandığı sosyal ağlar siyasal iletişimin sürekliliğinde de büyük önem arz etmektedir. Siyasi partiler bu iletişim olanağını parti genel merkezinin resmi hesapları üzerinden zaten gerçekleştirmektedir. Yerel düzlemde ise vatandaşla iletişimini aktif tutma görevi siyasi partilerin il başkanlıklarına düşmektedir. Yeni iletişim ortamlarında görünür olmak, gündem oluşturmak ve siyasal iletişiminin sürekliliğini sağlamak, özellikle genç nüfusu kazanma avantajını da beraberinde getirmektedir. Bu çalışmada, Giresun İlinde son yerel seçime girmiş partilerin Adalet ve Kalkınma Partisi, Cumhuriyet Halk Partisi, Milliyetçi Hareket Partisi ve İYİ Parti İl Başkanlıklarının seçim dönemi dışında sosyal medya kullanımları, dijital teknolojiler ile dönüşüme uğrayan eşik bekçiliği kuramı çerçevesinde içerik analizi yöntemi kullanılarak değerlendirilmiştir.
Siyasal iletişim Kitle iletişim araçları Eşik Bekçiliği Modeli Sosyal Medya
The developments in new communication technologies in recent years have made it possible to exist in political communication outside the election period. Social networks that emerged with Web 2.0 are important channels for providing and managing this communication. Social networks used by political actors such as Instagram, Facebook and Twitter are also of great importance in the continuity of political communication. Political parties already carry out this communication facility through the official accounts of the party headquarters. At the local level, the task of maintaining active communication with citizens falls on the provincial presidencies of political parties. Being visible in new communication environments, creating an agenda and ensuring the continuity of political communication, especially the young population, brings it with the advantage of winning. In this study, the use of social media by the Provincial Presidency of the Justice and Development Party, the Republican People’s Party, the Nationalist Movement Party and the IYI Party of the parties that entered the last local elections in Giresun Province, outside the election period, were evaluated using the content analysis method within the framework of the theory of gatekeeping, which was transformed by the emergence of digital technologies.
Political communication Mass media Gatekeeping Model Social Media
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Yabancı Dillerdeki Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2022 |
Gönderilme Tarihi | 29 Kasım 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 9 Sayı: 1 |