Metaverse is a common online community where physical reality increases and at the same time merges with virtual reality. Metafluence is a platform where influencers can provide their life practices, interact with their followers, buy digital artworks (NFTs) or to influence their followers to purchase.
In this study, it is aimed to reveal what kind of a dialogue is established on the basis of the content in the Metafluence environment. Accordingly, the Metafluence web page is evaluated in terms of dialogical communication within the scope of qualitative research method using the case study research design. The dialogic analysis in the study is based on the criterias included in Kent and Taylor's (1998) article named "Building Dialogic Relationships Through the World Wide Web", as well as Kent et al.'s (2003) article named “The relationship between Web site design and organizational responsiveness to stakeholders”. The dialogic levels of the metafluence platform were examined within the framework of the six dialogic principles of dialogic communication. In conclusion, the metaflunce platform appears as a site in dialogical communication, and it can be said that virtual reality videos with avatars related to the concept of metaverse also support the interface design.
Influencer Metaverse Metafluence Influencer Communication Dialogical Communication.
Metaverse en genel tanımıyla fiziksel bağlamda gerçekliğin arttığı ve aynı zamanda sanal gerçeklikle birleştiği ortak bir çevrim içi dünya topluluğu anlamına gelmektedir. Metafluence, influencerların yaşam pratiklerini, takipçileriyle etkileşimlerini sağlayabilecekleri ve aynı zamanda dijital sanat eserlerini (NFT’ler) satın alabilecekleri ya da takipçilerin satın almasını sağlayabilecekleri bir platformdur.
Bu çalışmada, Metafluence ortamında yer alan ve sunulan içerikler temelinde özellikle nasıl bir diyaloğun kurulduğunun ortaya konması amaçlanmaktadır. Söz konusu çalışmada Metafluence web sayfası, durum çalışması araştırma deseni kullanılarak nitel araştırma yöntemi kapsamında diyalojik iletişim açısından değerlendirilmektedir. Çalışmadaki diyalogsal analiz Kent ve Taylor`ın 1998 yılındaki, "Building Dialogic Relationships Through the World Wide Web" adlı çalışmasında ve Kent ve arkadaşlarının 2003 yılındaki “The relationship between Web site design and organizational responsiveness to stakeholders” adlı çalışmasında yer alan değişkenlere dayanmaktadır. Çalışma doğrultusunda metaflunce platformu diyalogsal iletişim içerisinde bulunan bir site olarak karşımıza çıkmakta, ayrıca metaverse kavramına ilişkin avatarların yer aldığı sanal gerçeklik videolarının da arayüz tasarımını desteklediği söylenebilmektedir. Etkileşim kurabilmek adına sosyal medya platformlarına da yönlendirmektedir.
Influencer Metaverse Metafluence Influencer İletişimi Diyalogsal İletişim.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Halkla İlişkiler |
Bölüm | Sunulmuş Bildiriler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Ekim 2022 |
Gönderilme Tarihi | 30 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 5. Kültürel Bilişim, İletişim ve Medya Çalışmaları Kongresi Özel Sayısı |