Sinemanın dijital devrimi, yapım sonrası süreciyle başlamış ve günümüzde film üretimi ve dağıtımının tüm dinamiklerini değiştirmiş ve yeni bir disiplin getirmiştir. Filmlerin kendilerini tanıtabilecekleri ve ön plana çıkarabilecekleri bir alan olan festivaller, ödüller ve yarışmalar da geçmişten günümüze seçkilerin oluşturulması, filmlerin değerlendirilmesi ve ödüllendirme gibi konular da dijitalleşen sinemadan doğrudan etkilenen organizasyonlardır.
Bu araştırma, geçmişten günümüze daha çok ana akım Amerikan sinemasının kendi içinde ürettiği filmlerin yarıştığı Akademi Ödülleri’nin dijital devrim ile birlikte yarışma filmleri aday tercihlerini ve farklı coğrafyalarla olan ilişkisini dijitalleşen sinema kameraları ekseninde sorgulamayı amaçlamaktadır. Açıklayıcı bir alan araştırması olan bu çalışma, sistematik desenli gömülü teori yöntemini kullanmaktadır. Sınırlılık Akademi Ödülleri’nde 2006-2023 arası dönem olarak belirlenmiştir. Sonuç olarak 2010 sonrası Akademi Ödülleri’nde “En İyi Film” ödülü olmak üzere birçok kategoride Amerikan ana akım sineması üretimi olmayan, daha düşük bütçeli bağımsız filmlerin de yarıştığı ve ödül aldığı, dijital platformlar için üretilmiş filmlerin de yarışabildiği bir yapısal dönüşümün yaşandığı ortaya çıkmaktadır.
This article is an expanded version of the oral presentation presented at the 2nd Film Festivals Symposium held at Adana Golden Boll Film Festival on September 15-16, 2022. Bu makale, 15-16 Eylül 2022 tarihlerinde Adana Altın Koza Film Festivali bünyesinde gerçekleştirilen 2. Film Festivalleri Sempozyumu’nda sunulmuş sözlü bildirinin genişletilmiş halidir.
The digital revolution of cinema started with the post-production process and has changed all the dynamics of film production and distribution today and brought a new discipline. Festivals, awards and competitions, which are an area where films can introduce and highlight themselves, are also organizations that are directly affected by digitalized cinema, such as the creation of selections from the past to the present, the evaluation and rewarding of films.
This research aims to question the nomination preferences of the Academy Awards, where mostly the films produced by the mainstream American cinema from past to present, compete with the digital revolution, the preferences of the candidates fort he competition films and different geographies on the axis of digitalized cinema cameras. This descriptive field study uses the embedded theory method with a systematic pattern. Limitation is determined as the period between 2006-2023 at the Academy Awards. As a result, after 2010, it is revealed that a structural transformation has been experienced in which non-American mainstream cinema production, low-budget independent films competed and won awards in many categories, including the “Best Picture” award at the Academy Awards, and films produced for digital platforms could compete.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Radyo-Televizyon |
Bölüm | Yabancı Dillerdeki Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2023 |
Gönderilme Tarihi | 21 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 10 Sayı: 2 |