Amaç: Dikkat eksikliği
ve hiperaktivite bozukluğu tanılı çocuklarda grup aktivitesinin benlik algısı
üzerine etkisini incelemek idi. Gereç ve
Yöntem: Çalışmamıza ilköğretim 3. ve 4. sınıfta okuyan Dikkat Eksikliği ve
Hİperaktivite Bozukluğu tanısı olan ve ilaç kullanan 6 birey dâhil edildi.
Benlik algısı Piers-Harris Öz Kavram Ölçeği ile değerlendirildi. Grup
aktivitelerinin çocukların ilgi alanlarına göre oluşturulması için çocuklar ve
aileleri ile bireysel görüşme yapıldı. 6 hafta boyunca 6 çocuk ile haftada 1
saat grup aktivitesi yapıldı. Piers- Harris Öz Kavram Ölçeği müdahale
sonrasında tekrar uygulandı. Sonuçlar istatiksel olarak karşılaştırıldı. Sonuçlar: Çalışmamıza katılan 6 birey de
erkekti. Yaş ortalamaları 9,33 ± 0,51 idi. İlk ve son değerlendirmelerde
Piers-Harris Öz Kavram Ölçeğinin mutluluk, kaygı, popülarite, davranış ve uyma,
fiziksel görünüm, zihinsel ve okul durumu alanlarında istatistiksel olarak
anlamlı bir farklılık bulunmamıştır (p>0,05). Tartışma: Bu çalışmamızda ilk ve son değerlendirme sonuçlarında
benlik algısında önemli gelişmeler olmasına rağmen bu fark sonuçlara
yansımamıştır. Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu olan çocuklara
uygulanan grup aktivitelerinin ailelere verilen benlik algısı eğitimleri ile
desteklendiği uzun dönem takipler ile incelenen çalışmalara ihtiyaç olduğunu
düşünmekteyiz.
Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu Grup aktivitesi Benlik algısı
Purpose: To investigate the effect of group activities on
self-perception of children with Attention Deficit and Hyperactivity Disorder. Material and Methods: Six individual diagnosed
with Attention Deficit and Hyperactivity Disorder, who were studying in 3rd and
4th grade, and taking medication, were included. The self-perception was
assessed using the Piers-Harris Self-Concept Scale. Individual interviews were
held with children to develop group activities according to their interests.
Group activity was conducted with 6 children for 6 weeks, 1 hour per week. The Piers-Harris
Self-Concept Scale was reapplied and the effect of the intervention was
examined after the intervention. The results were analysed statistically. Results: All children participated
in the study were boys. The average age
was 9,33 ± 0,51. There was no statistically significant difference in the areas
of happiness, anxiety, popularity, behavior and conformity, physical
appearance, mental and school status of the Piers-Harris Self-Concept Scale
between the pre and post assessments (p> 0,05). Conclusion: Although there were
clinical improvements in self-perception, this difference was not reflected on
the results. We think that group
activities applied to children with Attention Deficit and Hyperactivity
Disorder need long term follow-up studies supported by family self-awareness
trainings.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 2 |
Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi by Hacettepe University, Faculty of Health Sciences is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International