Amaç: Bu çalışma, dikkat eksikliği ve hiperaktivite
bozukluğu olan çocuklara verilen beden perküsyonu eğitiminin benlik algısı
üzerindeki etkilerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Gereç ve Yöntem: Çalışmaya DEHB tanısı olan, 9-13 yaş aralığında 4
birey dahil edildi. Benlik algısı Piers-Harris Çocuklarda Öz-Kavramı Ölçeği
değerlendirildi. Tedavi haftada bir gün; toplam 8 hafta sürdü. Tedavi
sonrasında Piers-Harris Çocuklarda Öz Kavramı ölçeği tekrar uygulandı. Sonuçlar
karşılaştırılarak müdahalenin etkisi incelendi. Sonuçlar: Çocukların 3’ü erkek (%75), 1’i (%25) kızdı. Çocukların
benlik algıları Piers-Harris Öz Kavramı Ölçeği ile yapılan değerlendirmelere
göre benlik algıları ve bu testinin alt testlerinde istatistiksel olarak
anlamlı bir farlılık bulunamadı. (p>0,05). Tartışma: Sonuçlara göre bu konuda ileride yapılacak çalışmalarda
daha çok seansın yapılması, çalışma sonrasında da uzun dönem takiplerin olması,
araştırmanın birden fazla ölçek ile değerlendirilmesi önerilmektedir. DEHB’li
çocuklara verilecek olan beden perküsyonu eğitimlerinde grup uyumu ve ritim
tutma becerilerine ağırlık verilmesi gerektiğini, ayrıca bu alanda yapılacak
ergoterapi müdahalelerinin etkisini değerlendirecek değerlendirme ölçeklerinin
geliştirilmesinin bu alana faydalı olacağını düşünmekteyiz.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 8 Sayı: 1 |
Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi by Hacettepe University, Faculty of Health Sciences is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International