Bu araştırmanın amacı Çanakkale ilinde görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin uzaktan eğitim ve Web 2.0 araçları hakkında öz yeterliliklerini incelemektir. Araştırmada karma yöntemlerden yakınsayan paralel desen kullanılmıştır. Nitel araştırma grubunu, maksimum çeşitlilik örneklemesine göre Çanakkale ilinde Milli Eğitim İl Müdürlüğüne bağlı resmi ve özel okullar, liseler ve halk eğitim merkezlerinde görev yapan 15 beden eğitimi öğretmeni oluştururken, nicel araştırma grubunu 244 beden eğitimi öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, “yarı yapılandırılmış görüşme formu” ve “Web 2.0 Hızlı İçerik Geliştirmeye Yönelik Öz-Yeterlik İnanç Ölçeği (W2ÖYİÖ)” kullanılmıştır. Nicel araştırma sonucunda beden eğitimi öğretmenlerinin Web 2.0 araçlarına karşı öz yeterliliklerini yüksek buldukları sonucuna ulaşılmıştır. Ancak nitel araştırmalarda öğretmenlerin çeşitli sayıda (çok sayıda) Web 2.0 araçları hakkında bilgi sahibi olmadığı, sıklıkla kullanılan birkaç Web 2.0 aracına karşı geniş bilgi sahibi olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bazı Web 2.0 araçlarını derinlemesine bilmeleri, öğretmenlerin Web 2.0 araçları yeterliliği hakkında yanılgıya düşmelerine sebep olmuş görünmektedir. Beden eğitimi öğretmenleri Web 2.0 teknolojileri ile ilgili hizmet içi eğitim veya lisans düzeyinde eğitim verilmesi gerektiğini belirtmişlerdir. Bazı öğretmenler ise beden eğitimi dersi kapsamında teknoloji ve Web 2.0 araçlarının gerekliliğini sorgulamaktadırlar. Ayrıca araştırmada genç yaş grubundaki öğretmenlerin, özel okul çalışanı öğretmenlerin ve lisansüstü eğitim düzeyinde yer alan öğretmenlerin Web 2.0 araçları hakkında bilgi ve hakimiyetinin yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | 2022 Aralık |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |