Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

COVID-19 sürecinde beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin web 2.0 araçlarını kullanma öz yeterliliklerinin incelenmesi

Yıl 2022, , 69 - 89, 29.12.2022
https://doi.org/10.29228/ERISS.22

Öz

Bu araştırmanın amacı Çanakkale ilinde görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin uzaktan eğitim ve Web 2.0 araçları hakkında öz yeterliliklerini incelemektir. Araştırmada karma yöntemlerden yakınsayan paralel desen kullanılmıştır. Nitel araştırma grubunu, maksimum çeşitlilik örneklemesine göre Çanakkale ilinde Milli Eğitim İl Müdürlüğüne bağlı resmi ve özel okullar, liseler ve halk eğitim merkezlerinde görev yapan 15 beden eğitimi öğretmeni oluştururken, nicel araştırma grubunu 244 beden eğitimi öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, “yarı yapılandırılmış görüşme formu” ve “Web 2.0 Hızlı İçerik Geliştirmeye Yönelik Öz-Yeterlik İnanç Ölçeği (W2ÖYİÖ)” kullanılmıştır. Nicel araştırma sonucunda beden eğitimi öğretmenlerinin Web 2.0 araçlarına karşı öz yeterliliklerini yüksek buldukları sonucuna ulaşılmıştır. Ancak nitel araştırmalarda öğretmenlerin çeşitli sayıda (çok sayıda) Web 2.0 araçları hakkında bilgi sahibi olmadığı, sıklıkla kullanılan birkaç Web 2.0 aracına karşı geniş bilgi sahibi olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bazı Web 2.0 araçlarını derinlemesine bilmeleri, öğretmenlerin Web 2.0 araçları yeterliliği hakkında yanılgıya düşmelerine sebep olmuş görünmektedir. Beden eğitimi öğretmenleri Web 2.0 teknolojileri ile ilgili hizmet içi eğitim veya lisans düzeyinde eğitim verilmesi gerektiğini belirtmişlerdir. Bazı öğretmenler ise beden eğitimi dersi kapsamında teknoloji ve Web 2.0 araçlarının gerekliliğini sorgulamaktadırlar. Ayrıca araştırmada genç yaş grubundaki öğretmenlerin, özel okul çalışanı öğretmenlerin ve lisansüstü eğitim düzeyinde yer alan öğretmenlerin Web 2.0 araçları hakkında bilgi ve hakimiyetinin yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Aktürk, A. O., ve Delen , A. (2020). Öğretmenlerin Teknoloji Kabul Düzeyleri ile Öz-yeterlik İnançları Arasındaki İlişki. Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Dergisi, 4(2), 67-80.
  • Archibald, M. M., Ambagtsheer, R. C., Casey, M. G., ve Lawless, M. (2019). Using Zoom videoconferencing for qualitative data collection: perceptions and experiences of researchers and participants. International Journal of Qualitative Methods, 18,1609.
  • Aydın Çakır, A., ve Türkeş, S . (2021). Bilimsel Çalışmalarda Karma Yöntem Nasıl Kullanılır? Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 42(1),1-15. DOI: 10.30794/pausbed.802568
  • Baltacı, A. (2018). Nitel Araştırmalarda Örnekleme Yöntemleri ve Örnek Hacmi Sorunsalı Üzerine Kavramsal Bir İnceleme. BEÜ SBE Derg.,7(1), 231-274.
  • Bağdiken, P., ve Akgündüz, D. (2018). Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Özgüven Düzeylerinin İncelenmesi. GEFAD, 38(2), 535-566.
  • Bergdahl, N., & Nouri, J. (2021). Covid 19 and Crisis Prompted Distance Education in Sweden. Technology, Knowledge and Learning, 443-459.
  • Birişçi, S., Kul, Ü., Aksu, Z., Akaslan, D., ve Çelik, S. (2018). Web 2.0 Hızlı İçerik Geliştirme Öz-Yeterlik İnancı Belirlemeye Yönelik Ölçek (W2öyiö) Geliştirme Çalışması. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 8(1), 187- 208.
  • Braun, V. ve Clarke, V. (2019). Psikolojide tematik analizin kullanımı. S. N. Şad* , N. Özer** ve A. Atli*** (Çevirenler). Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi – Journal of Qualitative Research in Education, 7(2), 873-898. doi: 10.14689/issn.2148-2624.1.7c.2s.17m
  • Chan, W., Leung, K., Wong, N., & Chan, C. (2021). Effectiveness of online teaching in physical education during COVID-19 school. Journal of Physical Education and Sport, 21(4), 1622-1628.
  • Cohen J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences. Second Edition. Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers, 1988. Creswell, J. W., ve Plano, C.V.L. (2014). Karma yöntem araştırmaları tasarımı ve yürütülmesi, (Çev: Yüksel Dede ve Selçuk Beşir Demir), Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Çar, B., ve Aydos, L. (2020). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi ile İlgili Yeterliliklerinin İncelenmesi. Gazi Journal of Physical Education and Sport Sciences, 25(4), 441-454
  • Çimen, B., ve Karadağ, E. (2020). A Qualitative Study on Working Conditions and Future Anxieties of Teachers at Private Schools. İnönü University Journal of the Faculty of Education, 21(2), 518-541.
  • Demirezen S., Keleş H. (2020) Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Teknopedagojik Alan Bilgisi Yeterliliklerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. International Journal of NewApproaches in Social Studies, 4(1), 131-150
  • George, D., & Mallery, M. (2010). SPSS for Windows Step by Step: A Simple Guide and Reference, 17.0 update (10a ed.) Boston: Pearson
  • Hooper, D., Coughlan, J. & Mullen, M. (2008). Structural equation modelling: Guidelines for determining model fit. Electronic Journal of Business Research Methods, 6(1), 53-60.
  • Kabakçı Yurdakul, I. (2011). Öğretmen Adaylarının Teknopedagojik Eğitim Yeterliliklerinin Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Kullanımları Açısından İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (40), 397-408.
  • Kerkez Fatma İlker, Soy Serpil (2022). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin COVID-19 Salgını Döneminde Acil Uzaktan Eğitim Deneyimleri ve Ders Kazanımlarını Sağlamaya Yönelik Bireysel Çözümleri. Journal of Global Sport and Education Research, 1, 1-17
  • Kım, M., Chan Woong, P., Ha, T., & Yu, H. (2021). Physical education teachers’ online teaching experiences and perceptions during. Journal of Physical Education and Sport, 21, 2049-2056.
  • Kline, R. B. (2016). Principle and practice of structural equation modelling (4. bs.) New York, NY: The Guilford Press
  • Maviş Sevim, F. Ö., ve Akın, U. (2021). Öğretmenlerin Mesleki Gelişimlerinde Lisansüstü Eğitimin Rolü: Mezun Olmak Yeterli mi? Eğitim ve Bilim, 46(207), 483-510.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma, desen ve uygulama için bir rehber (Trans. Ed.S. Turan). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Mishra, P., ve Koehler, M. (2006). Technological Pedagogical Content Knowledge: A Framework for Teacher Knowledge. Teachers College Record, 108(6).
  • Mitchell, Victoria L. ve Zmud, Robert W. (1999). The effects of coupling IT and work process strategies in redesign projects. Organization Science, 10, 424-438.
  • Neuman, W. L. ve Robson, K. (2014). Basics Of Social Research. Toronto: Pearson Canada. N. Özer** ve A. Atli*** (Çevirenler). Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 7(2), 873-898. doi: 10.14689/issn.2148- 2624.1.7c.2s.17m Özdurak Sıngın R.H., ve Gökbulut, B. (2020). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Teknopedagojik Yeterliklerinin Belirlenmesi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20 (1), 269-280.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. M. Bütün ve S. B. Demir (çev. Edt). Ankara: Pegem Akedemi Yayıncılık.
  • Pierre, P. (2012). Distance Learning in Physical Education Teacher. National Association for Physical Education in Higher Education, 344-356.
  • Subramani, N., & Raja, R. (2018). Impact of modern technology in education. Journal of Applied and Advanced Research, 33-35.
  • Tatlı, Z., ve Akbulut, H. İ. (2017). Öğretmen Adaylarının Alanda Teknoloji Kullanımına Yönelik Yeterlilikleri. Ege Eğitim Dergisi, 18(1), 31-55.
  • Ulaş, H., ve Ozan, C. (2010). Sınıf Öğretmenlerinin Eğitim Teknolojileri Açısından Yeterlilik Düzeyi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(1), 63-84.
  • Ünsal, S., ve Çetin, A. (2019). Özel okul ve devlet okulunda görev yapmış sınıf öğretmenlerinin öğretim programlarını uygulamada karşılaştıkları farklılıklar. Kastamonu Education Journal, 27(4), 1541-1551. doi:10.24106/kefdergi.3131
  • Varea, V., & González-Calvo, G. (2021). Touchless classes and absent bodies: teaching. Sport, Education and Society, 26(8), 831-845.
  • Vılchez, J., Kruse, J., Puffer, M., & Dudovitz, R. (2021). Teachers and School Health Leaders’Perspectives on Distance Learning Physical Education During the COVID-19 Pandemic. Journal of School Health, 91(7).
  • Yağız, E. (2021). Türkiye'de Uzaktan Eğitim Sürecinin Değerlendirilmesi. Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 468, 43-52.
  • Yaman, Ç. (2007). Beden Egitimi Ögretmenlerinin Egitim Teknolojileri Ve Multimedya Kullanım Becerileri. Sosyal Bilimler Arastırmaları Dergisi, 2, 291-313.
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm 2022 Aralık
Yazarlar

Muhammet Ali Keskin 0000-0001-6514-3158

Sinan Uğraş 0000-0003-0792-1497

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Keskin, M. A., & Uğraş, S. (2022). COVID-19 sürecinde beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin web 2.0 araçlarını kullanma öz yeterliliklerinin incelenmesi. Eurasian Research in Sport Science, 7(2), 69-89. https://doi.org/10.29228/ERISS.22