Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation of the Use of Social Media in Corporate Communication from the Perspective of Women's Volleyball Sports Club

Yıl 2021, Cilt: 6 Sayı: 1, 42 - 55, 26.06.2021

Öz

Objective: In this study, it is aimed to interpret the contents, usage levels, social media management and interaction with the fans of the social media accounts of Eczacıbaşı VitrA Sports Club.
Material and Methods: Content analysis method was used in the research. While the social media platforms used by Eczacıbaşı VitrA Sports Club, such as Facebook, Twitter, Instagram and Youtube, were created, the process from 2012 when corporate social media accounts were opened until May 19, 2020, when the researcher was last examined, was taken as the sample. With the help of qualitative and quantitative data obtained using content analysis; It is analyzed by dividing into thirty-nine (39) categories under five (5) themes, namely success, appearance, account content, sharing type and comparison.
Results and Conclusion: When the findings were contacted by the success of Turkey and the Turkish women's volleyball with numerous achievements that have achieved success in the world and the country, where the popularization of volleyball to young people and play an important role in enhancing the dignity of women in society; When the findings are analyzed according to the theme of appearance, when the identity is examined to the corporate structure; When the findings are analyzed according to the account resource theme, the comparison between the top three (3) in the world; When the findings are examined according to the theme of the type of sharing, social media accounts are very active here, as well as some types of sharing are missing; When the findings are analyzed according to the comparison theme, the results of the first two places are reached in many aspects of the sports clubs in the 2019 World Women's Volleyball Leagues.

Kaynakça

  • Adıgüzel E. Türk Spor Örgütlerinde Kurumsal İletişim Çalışmaları; Futbol, Basketbol, Voleybol Branşları Örneği. Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2014, İstanbul (Danışman: Dr. Öğr. Üyesi C Tınaz).
  • Andaç A A. Sosyal Medyanın Marka İletişimine Etkileri. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2019, Konya (Danışman: Prof. Dr. M Tekin).
  • Akyazı E. Spor Toto Süper Lig Takımlarının Spor İletişimi Bağlamında Instagram’ı Kullanımı. International Journal of Social Sciences and Education Research, 2018;4(2):317-329.
  • Atalı L. Türkiye Futbol Federasyonu Spor Toto Süper Ligi Spor Kulüplerinin ve Taraftarlarının Facebook Kullanımı. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, 2013, Bolu (Danışman: Dr. Öğr. Üyesi D Çoknaz).
  • Ayan Gürsoy E. Kurumsal İletişimde Yeni Bir Platform Olarak Sosyal Medya Kullanımı: İBB Örneği. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2019, İstanbul (Danışman: Doç. Dr. A M Kırık).
  • Babbie E. The Practice of Social Research. Wadsworth, 2010, p122.
  • Binns S. The State of The Game: The Corporate Governance of Football Clubs 2003. London: Birkbeck University Football Governance Research Centre. Research Paper, 2003;4:2-6.
  • Barutçu S, Tomaş M. Sürdürülebilir Sosyal Medya Pazarlaması ve Sosyal Medya Pazarlaması Etkinliğinin Ölçümü. IUYD, 2013;4(1):5-23.
  • Fox S. e-Riches 2.0: Next-Generation Marketing, Strategies for Making Millions Online. Amacom, New York; 2009, p:96.
  • Gürbulak M. Dört Büyüklerin Digital Tribünleri. Digitalage Dergisi, 2010;26:16-26.
  • Kalfa M, Kocamaz-Adaş S. Sosyal Medyayı Kullanım Açısından Gençlik ve Spor Bakanlığının Analizi. Türk Spor Bilimleri Dergisi, 2019;2(1):8-21.
  • Karakoç H. Halkla İlişkiler Aracı Olarak Sosyal Medya Kullanımı: Türkiye’deki Büyükşehir Belediyelerinin Sosyal Medya Hesapları Üzerine Bir Araştırma. Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2019, İstanbul (Danışman: Doç. Dr. E Sümer).
  • Karakuş C. Kurumsal İletişim Yönetiminde Halkla İlişkiler Ajanslarının Yeri. Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2010, İstanbul (Danışman: Prof. Dr. F Balta Petekoğlu).
  • Kocabaş İ. Halkla İlişkiler Aracı Olarak Sosyal Medya: Arçelik ve Bosch Markalarının Kurumsal Facebook ve Twitter Hesapları Üzerine Bir İnceleme. Selçuk İletişim, 2016;9(2):69-91.
  • Kuyucu M. Futbol Endüstrisinde Sosyal Medya Pazarlama Uygulamaları. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2014;2(7):161-175.
  • Küçükbıyık F N. Kurum İmajı Oluşumunda Sosyal Medyanın Kullanılmasına Müşterilerin Bakışı: Konya İlinde Bir Araştırma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2019, Konya (Danışman: Prof. Dr. Ö Bakan).
  • Okmeydan CK. Türkiye’deki Siyasi Partilerin Halkla İlişkiler Çalışmalarında Sosyal Medya Kullanımı. Yaşar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2013, İzmir (Danışman: Dr. Öğr. Üyesi Ö A Kılıç).
  • Soylu İ. Marka Farkındalığı Oluşumunda Sosyal Medyanın Rolü. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2019, İstanbul (Danışman: Prof. Dr. N Babür Tosun).
  • Sürücü A. Kent Markası Yönetimi Sürecinde Sosyal Medyanın Rolü: Instagram Özelinde Istanbul-Amsterdam Karşılaştırması. İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2019, İstanbul (Danışman: Dr. Öğr. Üyesi F Tufan).
  • Şen B. Halkla İlişkilerin Sosyal Medyadaki Kişisel Bloglarda Kullanımı. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2019, İstanbul (Danışman: Doç. Dr. A G Soncu).
  • Uyanık Ö. Sosyal Medya Pazarlaması İle Marka Sadakati Arasındaki İlişkide Marka İlişkili Sosyal Medya Bağlılığının Rolü: Hazır Giyim Sektörü Üzerine Bir Araştırma. Galatasaray Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2019, İstanbul (Danışman: Dr. Öğr. Üyesi B Değerli).

Kurumsal İletişimde Sosyal Medya Kullanımının Kadın Voleybol Spor Kulübü Açısından İncelenmesi

Yıl 2021, Cilt: 6 Sayı: 1, 42 - 55, 26.06.2021

Öz

Amaç: Bu çalışmada, Eczacıbaşı VitrA Spor Kulübü sosyal medya hesaplarının içerikleri, kullanım düzeyleri, sosyal medya yönetimi ve taraftarla etkileşimi durumlarının yorumlanması amaçlanmıştır.
Gereç ve Yöntem: Araştırmada içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, Eczacıbaşı VitrA Spor Kulübünün en sık kullandığı sosyal medya platformları olan Facebook, Twitter, Instagram ve Youtube hesapları oluştururken, kurumsal sosyal medya hesaplarının açıldığı 2012 yılından, araştırmacı tarafından en son inceleme yapılan 19 Mayıs 2020 tarihine kadar olan süreç örneklem olarak alınmıştır. İçerik analizi kullanılarak elde edilen nitel ve nicel veriler; başarı, görünüm, hesap içeriği, paylaşım türü ve karşılaştırma olmak üzere beş (5) tema altında toplam otuz dokuz (39) kategoriye ayrılarak analiz edilmektedir.
Bulgular ve Sonuçlar: Başarı temasına göre bulgular incelendiğinde, Türkiye ve Dünyada elde ettiği sayısız başarılar ile Türk kadın voleyboluna ve ülke başarısına büyük katkı sağlayarak, gençlere voleybolun sevdirilmesinde ve kadının toplumdaki saygınlığının arttırılmasında önemli rol oynadığı; görünüm temasına göre bulgular incelendiğinde, kurumsal kimlik yapısına ilişkin eksiklikleri olduğu; hesap içeriği temasına göre bulgular incelendiğinde, Dünyada ilk üç (3) arasında yer aldığı; paylaşım türü temasına göre bulgular incelendiğinde, sosyal medya hesaplarının çok aktif bir şekilde kullanıldığı ancak buna karşın bazı paylaşım türlerinde eksiklikler olduğu; karşılaştırma temasına göre bulgular incelendiğinde, 2019 yılı Dünya Kadın Voleybolu Liglerinde yer alan spor kulüplerinin içerisinde bir çok yönüyle ilk ikide yer aldığı sonucuna ulaşılmaktadır.

Kaynakça

  • Adıgüzel E. Türk Spor Örgütlerinde Kurumsal İletişim Çalışmaları; Futbol, Basketbol, Voleybol Branşları Örneği. Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2014, İstanbul (Danışman: Dr. Öğr. Üyesi C Tınaz).
  • Andaç A A. Sosyal Medyanın Marka İletişimine Etkileri. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2019, Konya (Danışman: Prof. Dr. M Tekin).
  • Akyazı E. Spor Toto Süper Lig Takımlarının Spor İletişimi Bağlamında Instagram’ı Kullanımı. International Journal of Social Sciences and Education Research, 2018;4(2):317-329.
  • Atalı L. Türkiye Futbol Federasyonu Spor Toto Süper Ligi Spor Kulüplerinin ve Taraftarlarının Facebook Kullanımı. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, 2013, Bolu (Danışman: Dr. Öğr. Üyesi D Çoknaz).
  • Ayan Gürsoy E. Kurumsal İletişimde Yeni Bir Platform Olarak Sosyal Medya Kullanımı: İBB Örneği. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2019, İstanbul (Danışman: Doç. Dr. A M Kırık).
  • Babbie E. The Practice of Social Research. Wadsworth, 2010, p122.
  • Binns S. The State of The Game: The Corporate Governance of Football Clubs 2003. London: Birkbeck University Football Governance Research Centre. Research Paper, 2003;4:2-6.
  • Barutçu S, Tomaş M. Sürdürülebilir Sosyal Medya Pazarlaması ve Sosyal Medya Pazarlaması Etkinliğinin Ölçümü. IUYD, 2013;4(1):5-23.
  • Fox S. e-Riches 2.0: Next-Generation Marketing, Strategies for Making Millions Online. Amacom, New York; 2009, p:96.
  • Gürbulak M. Dört Büyüklerin Digital Tribünleri. Digitalage Dergisi, 2010;26:16-26.
  • Kalfa M, Kocamaz-Adaş S. Sosyal Medyayı Kullanım Açısından Gençlik ve Spor Bakanlığının Analizi. Türk Spor Bilimleri Dergisi, 2019;2(1):8-21.
  • Karakoç H. Halkla İlişkiler Aracı Olarak Sosyal Medya Kullanımı: Türkiye’deki Büyükşehir Belediyelerinin Sosyal Medya Hesapları Üzerine Bir Araştırma. Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2019, İstanbul (Danışman: Doç. Dr. E Sümer).
  • Karakuş C. Kurumsal İletişim Yönetiminde Halkla İlişkiler Ajanslarının Yeri. Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2010, İstanbul (Danışman: Prof. Dr. F Balta Petekoğlu).
  • Kocabaş İ. Halkla İlişkiler Aracı Olarak Sosyal Medya: Arçelik ve Bosch Markalarının Kurumsal Facebook ve Twitter Hesapları Üzerine Bir İnceleme. Selçuk İletişim, 2016;9(2):69-91.
  • Kuyucu M. Futbol Endüstrisinde Sosyal Medya Pazarlama Uygulamaları. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2014;2(7):161-175.
  • Küçükbıyık F N. Kurum İmajı Oluşumunda Sosyal Medyanın Kullanılmasına Müşterilerin Bakışı: Konya İlinde Bir Araştırma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2019, Konya (Danışman: Prof. Dr. Ö Bakan).
  • Okmeydan CK. Türkiye’deki Siyasi Partilerin Halkla İlişkiler Çalışmalarında Sosyal Medya Kullanımı. Yaşar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2013, İzmir (Danışman: Dr. Öğr. Üyesi Ö A Kılıç).
  • Soylu İ. Marka Farkındalığı Oluşumunda Sosyal Medyanın Rolü. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2019, İstanbul (Danışman: Prof. Dr. N Babür Tosun).
  • Sürücü A. Kent Markası Yönetimi Sürecinde Sosyal Medyanın Rolü: Instagram Özelinde Istanbul-Amsterdam Karşılaştırması. İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2019, İstanbul (Danışman: Dr. Öğr. Üyesi F Tufan).
  • Şen B. Halkla İlişkilerin Sosyal Medyadaki Kişisel Bloglarda Kullanımı. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2019, İstanbul (Danışman: Doç. Dr. A G Soncu).
  • Uyanık Ö. Sosyal Medya Pazarlaması İle Marka Sadakati Arasındaki İlişkide Marka İlişkili Sosyal Medya Bağlılığının Rolü: Hazır Giyim Sektörü Üzerine Bir Araştırma. Galatasaray Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2019, İstanbul (Danışman: Dr. Öğr. Üyesi B Değerli).
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm 2021 Haziran
Yazarlar

Erman Mutlu 0000-0002-7525-1360

Mehmet Mustafa Yorulmazlar 0000-0002-1051-0798

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Mutlu, E., & Yorulmazlar, M. M. (2021). Kurumsal İletişimde Sosyal Medya Kullanımının Kadın Voleybol Spor Kulübü Açısından İncelenmesi. Eurasian Research in Sport Science, 6(1), 42-55.