Objective: In this study, it is aimed to interpret the contents, usage levels, social media management and interaction with the fans of the social media accounts of Eczacıbaşı VitrA Sports Club.
Material and Methods: Content analysis method was used in the research. While the social media platforms used by Eczacıbaşı VitrA Sports Club, such as Facebook, Twitter, Instagram and Youtube, were created, the process from 2012 when corporate social media accounts were opened until May 19, 2020, when the researcher was last examined, was taken as the sample. With the help of qualitative and quantitative data obtained using content analysis; It is analyzed by dividing into thirty-nine (39) categories under five (5) themes, namely success, appearance, account content, sharing type and comparison.
Results and Conclusion: When the findings were contacted by the success of Turkey and the Turkish women's volleyball with numerous achievements that have achieved success in the world and the country, where the popularization of volleyball to young people and play an important role in enhancing the dignity of women in society; When the findings are analyzed according to the theme of appearance, when the identity is examined to the corporate structure; When the findings are analyzed according to the account resource theme, the comparison between the top three (3) in the world; When the findings are examined according to the theme of the type of sharing, social media accounts are very active here, as well as some types of sharing are missing; When the findings are analyzed according to the comparison theme, the results of the first two places are reached in many aspects of the sports clubs in the 2019 World Women's Volleyball Leagues.
Eczacıbaşı Sports Club corporate communication social media volleyball
Amaç: Bu çalışmada, Eczacıbaşı VitrA Spor Kulübü sosyal medya hesaplarının içerikleri, kullanım düzeyleri, sosyal medya yönetimi ve taraftarla etkileşimi durumlarının yorumlanması amaçlanmıştır.
Gereç ve Yöntem: Araştırmada içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, Eczacıbaşı VitrA Spor Kulübünün en sık kullandığı sosyal medya platformları olan Facebook, Twitter, Instagram ve Youtube hesapları oluştururken, kurumsal sosyal medya hesaplarının açıldığı 2012 yılından, araştırmacı tarafından en son inceleme yapılan 19 Mayıs 2020 tarihine kadar olan süreç örneklem olarak alınmıştır. İçerik analizi kullanılarak elde edilen nitel ve nicel veriler; başarı, görünüm, hesap içeriği, paylaşım türü ve karşılaştırma olmak üzere beş (5) tema altında toplam otuz dokuz (39) kategoriye ayrılarak analiz edilmektedir.
Bulgular ve Sonuçlar: Başarı temasına göre bulgular incelendiğinde, Türkiye ve Dünyada elde ettiği sayısız başarılar ile Türk kadın voleyboluna ve ülke başarısına büyük katkı sağlayarak, gençlere voleybolun sevdirilmesinde ve kadının toplumdaki saygınlığının arttırılmasında önemli rol oynadığı; görünüm temasına göre bulgular incelendiğinde, kurumsal kimlik yapısına ilişkin eksiklikleri olduğu; hesap içeriği temasına göre bulgular incelendiğinde, Dünyada ilk üç (3) arasında yer aldığı; paylaşım türü temasına göre bulgular incelendiğinde, sosyal medya hesaplarının çok aktif bir şekilde kullanıldığı ancak buna karşın bazı paylaşım türlerinde eksiklikler olduğu; karşılaştırma temasına göre bulgular incelendiğinde, 2019 yılı Dünya Kadın Voleybolu Liglerinde yer alan spor kulüplerinin içerisinde bir çok yönüyle ilk ikide yer aldığı sonucuna ulaşılmaktadır.
Eczacıbaşı Spor Kulübü kurumsal iletişim sosyal medya voleybol
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | 2021 Haziran |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 1 |