Bu çalışmanın temel amacı ortaöğretim öğrencilerinin empatik eğilimlerinin, çeşitli değişkenler açısından farklılaşıp farklılaşmadığının belirlenmesidir. Bu amaçla 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Elazığ ilindeki spor lisesi ve diğer ortaöğretim kurumlarında öğrenim gören 483 öğrenciye ulaşılmıştır. Ortaöğretim öğrencilerinin empatik eğilimlerinin belirlenmesi amacıyla Davis (1980) tarafından geliştirilen ve Engeler (2005) tarafından Türkçeye uyarlanan araştırmada veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu, “Kişilerarası Tepkisellik İndeksi” ölçme aracı kullanılmıştır. Veri analizinde normallik testi uygulamış ölçme araçlarının normal dağılım gösterdiği tespit edilmiştir. Yapılan normallik analizinde sonucunda parametrik testler olan ANOVA ve Bağımsız örneklem t testi, gruplar arası farklılık analizinde ise Post Hoc LSD testi kullanılmıştır. Gruplar arasında 30’dan küçük örneklemlerde gruplarının analizinde nonparametrik test olan Kuruskal Wallis testi Gruplar arası farklılık analizinde Pos-Hoc Tamhana testi kullanılmıştır. Çalışma sonucunda Ortaöğretim öğrencilerinin empatik eğilimleri kısmen tanımlıyor düzeyinde olduğu bulunmuştur. Ortaöğretim öğrencilerinin empatik eğilimleri 12. Sınıf öğrencilerinin 10. Sınıf öğrencilerine, spor liselerinin genel liselere, spor yapanların spor yapmayanlara, spor lisansı olanların spor lisansı olmayanlara göre empatik eğilimlerinin daha yüksek olduğunu sonucuna ulaşılmıştır (p<0,05).
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi |
Bölüm | 2023 Aralık |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 8 Sayı: 2 |