The impact of globalization has led to a convergence of consumption habits among nations worldwide. Turkey has also been affected by this shift, with American consumption habits increasingly being adopted by the Turkish population, particularly in recent times due to the influence of social media. In order to understand and interpret this change, the study primarily includes definitions of the concepts of consumption and consumption culture.
The increasing use of social media in Turkey and around the world has accelerated the change in consumption habits. In this study, which examines the relationship between social media and consumption, literature reviews are included on the effects of "FoMO”, a psychological phenomenon defined as a " fear of missing out," on an individual's social media use and consumption behavior. The study also touches on the advertising potential created by social media for companies, but the focus of the study is on "the effects of social media user behavior on consumption." Therefore, the primary focus of the study is on the behavior of social media users who voluntarily make advertisements.
The Americanization of consumer behavior in Turkey dates back to the mid-20th century, long before the existence of social media. Therefore, in the scope of the study, research on the historical change of consumption habits in Turkey is included.
Consumption The Americanization Social Media FoMO Consumer Culture
Tüm dünyada, küreselleşmenin etkisiyle ulusların tüketim alışkanlıkları her geçen gün daha fazla birbirine benzemeye başlamıştır. Bu değişim hareketinden Türkiye de etkilenmiş; özellikle son zamanlarda, Amerikan tüketim alışkanlıkları Türk halkı tarafından daha fazla benimsenmeye başlanmıştır. Bu değişimi anlayabilmek ve yorumlayabilmek adına, çalışmada öncelikle tüketim ve tüketim kültürü kavramı hakkında yapılmış tanımlara yer verilmektedir.
Sosyal medya kullanım oranlarının her geçen gün artması, Türkiye’de ve dünyada tüketim alışkanlıklarının değişiminin hız kazanmasına sebep olmaktadır. Sosyal medya ve tüketim ilişkisinin incelendiği bu çalışmada, “günceli kaçırma korkusu” olarak tanımlanan psikolojik bir durum olan FoMO’nun; kişinin, tüketim davranışına etkileri üzerine literatür taramalarına yer verilmiştir. Araştırma kapsamında sosyal medyanın firmalar nezdinde yaratmış olduğu reklam potansiyeline değinilse de, çalışmanın odak noktası “sosyal medyadaki kullanıcı davranışının tüketime etkileri” olarak belirlenmiştir. Bu nedenle, sosyal medya kullanıcılarının paylaşımlarında yer alan “gönüllü reklam yapma” davranışı öncelikli olarak incelenmektedir.
Türkiye’de tüketici davranışının Amerikanlaşması, sosyal medya mecraları var olmadan yıllar önce 20. yüzyılın ortalarına dayanmaktadır. Bu nedenle çalışmada, Türkiye’de tüketim alışkanlıklarının değişiminin tarihi hakkında yapılan araştırmalara yer verilmektedir. Tüketim, sosyal medya, FoMO ve tüketim kültürü tarihi üzerine yapılan literatür taramalarıyla desteklenen araştırmanın ana problemi: tüketimde Amerikanlaşma sürecinin Türkiye’de son zamanlarda etkisini arttırarak devam etmesinde, sosyal medya kullanıcılarının rolünü tespit edebilmektir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İnteraktif Medya |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2023 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 28 Kasım 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 1 Sayı: 1 |