Amaç: Bu çalışma, hemşirelik öğrencilerinin bilimsel araştırma yapmaya yönelik kaygı ve tutumlarının belirlenmesi amacıyla tanımlayıcı- kesitsel olarak yapılmıştır.
Gereç ve Yöntem: Araştırmanın evrenini, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında bir üniversitemizin sağlık yüksekokulunun 3. ve 4. sınıflarında öğrenim görmekte olan 205 hemşirelik öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak tanıtıcı bilgi formu, araştırmaya yönelik kaygı ölçeği ve araştırmaya yönelik tutum ölçeği kullanılmıştır.
Bulgular: Öğrencilerin araştırmaya yönelik kaygı ölçeği puan ortalamasının 37.73±10.43 ve araştırmaya yönelik tutum ölçeği puan ortalamasının 90.44±11.03 olduğu saptanmıştır. Araştırmaya yönelik tutum ölçeği alt ölçek puan ortalamalarına bakıldığında ise “araştırmacılara yardımcı olmaya isteksizlik” düzeyi 22,898 ± 7,268; “araştırmalara yönelik olumsuz tutum” düzeyi 23,878 ± 7,252; “araştırmalara yönelik olumlu tutum” düzeyi 20,868 ± 6,912; “araştırmacılara yönelik olumlu tutum” düzeyi 22,800 ± 4,744; olarak bulunmuştur. Hiç makale okumayanların bilimsel kaygı düzeyleri yüksek, araştırmacılara yönelik olumlu tutum puanları düşük; mesleki dergi aboneliği olanların bilimsel kaygı düzeyleri düşük; bilimsel araştırma yapanların araştırmalara ve araştırmacılara yönelik olumlu tutum puanları yüksek bulunmuştur (p<0,05).
Sonuç: Öğrencilerin araştırma yapmaya yönelik kaygı düzeyinin orta düzeyde olduğu ve araştırma yapmaya yönelik tutumlarının olumlu olduğu bulunmuştur.
Araştırma kaygısı araştırmaya yönelik tutum hemşirelik öğrencileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik |
Bölüm | Araştırma Makalesi Bölümü |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 29 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 8 Sayı: 2 |