BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2005, Cilt: 1 Sayı: 19, 239 - 252, 01.12.2005

Öz

This research has made in order to determine the usage of hicaz maqam in the works of Selahattin Pınar and his contemporaries, also to distungish differences from each other. Through this objective, 48 songs which are composed in Hicaz modal tone and Aksak rhythm belonging to one of the 20th century composer; Selahattin Pınar and his era’s composers, are viewed by “Computed Aided Analyse Method” upon “register”, “frequency of use of musical notes”, “period value”, “melodical progression analyse”. As a result of this study, these songs harmonies and differences with traditional modal tone structure are detarmined. This research is based mainly on statistical counts and measurements

Kaynakça

  • Levendoğlu, N. Oya, 2002, “XIII Yüzyıldan Günümüze Kadar Varlığını Sürdüren Makamlar ve Değişim Çizgileri”, Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara.
  • Özkan, İsmail Hakkı, 1984, Türk Musıkisi Nazariyatı Ve Usulleri, Ötüken Neş- riyat, İstanbul.
  • Sağer, Turan, 1998, Okul Müziği Çerçevesinde Geleneksel Türk Sanat Müziği Makam Sistemi Üzerine Bir İnceleme, Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Şengün, Nihal, 2005, Selahattin Pınar Eserlerinin Bilgisayar Destekli İstatistiksel Değerlendirmesi ve Makamsal Analizi, Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans tezi, Kayseri.
  • T. R. T., 1995, Türk Sanat Müziği Sözlü Eserler Repertuarı, TRT Müzik Dairesi Başkanlığı Yayınları, Ankara

Selahattin Pınar Bestelerinde Hicaz Makamının İşlenişi ve Çağdaşı Bestekarlarla Karşılaştırılması

Yıl 2005, Cilt: 1 Sayı: 19, 239 - 252, 01.12.2005

Öz

Bu araştırma, XX. yüzyılın önemli bestecilerinden olan Selâhattin Pınar eserlerinde ve çağdaşı bestekârlarda Hicâz makamının nasıl kullanıldığını ortaya çıkarmak, bu bestecinin dönemin diğer bestecilerinin eserleriyle benzer ve farklı taraflarını tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla, Aksak usulünde bestelenen toplam kırk sekiz eser “Bilgisayar Destekli Analiz Yöntemi” ile incelenerek “ses alanı”, “perdelerin kullanım sıklığı”, “süre değeri” ve “seyir analizi” bakımından geleneksel makam yapısına uygunlukları ve farklılıkları tespit edilmiştir. Araştırma büyük ölçüde istatistik sayım ve ölçümlere dayanmaktadır

Kaynakça

  • Levendoğlu, N. Oya, 2002, “XIII Yüzyıldan Günümüze Kadar Varlığını Sürdüren Makamlar ve Değişim Çizgileri”, Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara.
  • Özkan, İsmail Hakkı, 1984, Türk Musıkisi Nazariyatı Ve Usulleri, Ötüken Neş- riyat, İstanbul.
  • Sağer, Turan, 1998, Okul Müziği Çerçevesinde Geleneksel Türk Sanat Müziği Makam Sistemi Üzerine Bir İnceleme, Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Şengün, Nihal, 2005, Selahattin Pınar Eserlerinin Bilgisayar Destekli İstatistiksel Değerlendirmesi ve Makamsal Analizi, Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans tezi, Kayseri.
  • T. R. T., 1995, Türk Sanat Müziği Sözlü Eserler Repertuarı, TRT Müzik Dairesi Başkanlığı Yayınları, Ankara
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA77JP33EV
Bölüm Makaleler / Articles
Yazarlar

Oya Levendoğlu

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2005
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 1 Sayı: 19

Kaynak Göster

APA Levendoğlu, O. (2005). Selahattin Pınar Bestelerinde Hicaz Makamının İşlenişi ve Çağdaşı Bestekarlarla Karşılaştırılması. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(19), 239-252.

ERCİYES AKADEMİ | 2021 | sbedergi@erciyes.edu.tr Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.