This research
is a qualitative study that tries to reveal what methods and techniques
teachers use to contribute to critical thinking education in the context of
ethical issues. Accordingly, first literature survey and then field research
were conducted. In the framework of the research topic, Interviews were
conducted with 12 religious culture and ethics course teachers employed in the
province of Kayseri and the data obtained during the observations in the
teachers’ lesson were made use of to be able to analayze the research findings,
to make a holistic assessment and to make more accurate comments about the data
obtained during the observations. The results of the research were then
revealed and suggestions were made. The teachers participated in the study
stated that they used expression, question and answer, brainstorming, case
studies, dramatization, group work and discussion methods, 5, 11, 4, 4, 3, 2 teachers respectively in order to contribute
to critical thinking in thier lessons.When the interview and observation data
were evaluated, it was concluded that the majority of the teachers did not have
sufficient knowledge and skills to use methods and techniques in relation to
critical thinking education except for
question and answer.
Religious Culture and Ethics Course Critical Thinking Education ligious Culture and Ethics Course Teacher Method and Technique
Bu araştırma ahlak konuları bağlamında Din Kültürü
ve Ahlak Bilgisi dersi öğretmenlerinin, eleştirel düşünme eğitimine katkı
sağlamaya yönelik olarak hangi yöntem ve teknikleri, nasıl kullandıklarını ortaya
koymaya çalışan nitel bir araştırmadır. Buna göre önce literatür taraması ve
sonra da alan araştırması yapılmıştır. Araştırma konusu çerçevesinde Kayseri
ilinde görevli 12 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi öğretmeni ile görüşmeler
gerçekleştirilmiş ve araştırma bulgularını analiz edip, bütüncül bir
değerlendirmede bulunabilmek ve görüşmelerde elde edilen veriler hakkında daha
isabetli yorumlar yapabilmek için öğretmenlerin derslerinde yapılan
gözlemlerden elde edilen verilerden yararlanılmıştır. Daha sonra araştırmanın
sonuçları ortaya konulmuş ve önerilerde bulunulmuştur. Araştırmaya katılan 5
öğretmen anlatım, 11 öğretmen soru cevap, 4 öğretmen beyin fırtınası, 4
öğretmen örnek olay, 3 öğretmen dramatizasyon, 2 öğretmen grup çalışması ve
tartışma yöntemini derslerinde eleştirel düşünme eğitimine katkı sağlayabilmek
amacıyla kullandığını ifade etmiştir. Görüşme ve gözlem verileri değerlendirildiğinde,
öğretmenlerin çoğunluğunun yöntem ve tekniklerden soru-cevap dışındakileri,
eleştirel düşünme eğitimi ile ilişkili olarak kullanabilme konusunda yeterli
bilgi ve beceriye sahip olmadıkları sonucuna varılmıştır.
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Eleştirel Düşünme Eğitimi Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretmeni Yöntem ve Teknik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | Makaleler / Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 27 Şubat 2020 |
Kabul Tarihi | 19 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 48 |
ERCİYES AKADEMİ | 2021 | sbedergi@erciyes.edu.tr Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.