Bu
araştırmada, 6. sınıf öğrencilerinin
anlam bilgisi konularındaki başarı durumlarına çeşitli değişkenlerin etkisi
ortaya konmuştur. Araştırmanın örneklemini, Erzurum ilinde farklı ilköğretim
okullarında öğrenim gören 708 6. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada, liseye
geçiş sınavlarında sorulan Türkçe soruları, bu sınavı uygulayan kurumların
internet sitesinden alınarak incelenmiştir. Bu sorulardan 6. sınıf düzeyine
uygun anlam bilgisi konularıyla ilgili olanlar seçilerek geliştirilen “Türkçe
Testi”, araştırmacı tarafından 2005 Türkçe programına uygun şekilde
etkinliklerle oluşturulmuş “Yazılı Sınav”, örneklemdeki 6. sınıf öğrencilerine
uygulanmıştır. Ayrıca, araştırmada kullanılan bağımsız değişkenlerin
öğrencilerin anlam bilgisi konularındaki başarılarıyla olan ilişkilerini tespit
etmek amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen “Kişisel Bilgi Anketi”,
örneklemi oluşturan 6. Sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Elde edilen veriler
ışığında, öğrencilerin başarısının bu değişkenlere göre istatiksel açıdan
anlamlı bir şekilde farklılaştığı belirlenmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 19 Sayı: 1 |