Bu
çalışmada, ortaöğretim matematik öğretmenlerinin tasarladıkları model oluşturma
etkinliklerinin sınıflarda uygulanabilme süreçlerinin incelenmesi
amaçlanmıştır. Çalışma Ağrı il merkezindeki dört farklı lise türünde görev
yapan 13 matematik öğretmeni ile yürütülmüştür. Araştırmada durum çalışması
deseni kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış gözlem
formu kullanılmıştır. Öğretmenler model oluşturma tasarım prensiplerini dikkate
alarak uygun buldukları konularda tasarladıkları etkinlikleri sınıflarında
uygulamışlardır. Veriler betimsel analiz ile analiz edilmiştir. Uygulama
süreçleri gözlemlendiğinde modelleme basamaklarından modeli gerçek hayata
yorumlama basamağında eksikliklerin olduğu görülmüştür. Bu çalışmada
matematiksel modelleme etkinliklerinin uygulanması sürecinde uygulamaların çok
zaman aldığı, öğrencilerin matematiksel model oluşturmaya ve grupla çalışmaya
adapte olamadıkları görülmüştür. Matematiksel modelleme yönteminin
uygulanabilmesi için, modelleme etkinliklerine öğretim programlarında daha
fazla yer verilebilir.
Matematiksel modelleme ortaöğretim matematik öğretmenleri model oluşturma etkinlikler
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Nisan 2017 |
Kabul Tarihi | 17 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 19 Sayı: 1 |