Bu araştırmanın amacı,
Çocuk Gelişimi Programı’nda okuyan öğrencilerin farklı değişkenler açısından (yaş,
mezun oldukları lise türü, akademik başarı, öğrenim gördükleri sınıf düzeyi,
dersten aldıkları not, öğrenim türü ve daha önceden drama ile ilgili eğitim
alıp almama demografik özellikleri) yaratıcı drama dersine ilişkin tutumlarının belirlenmesidir. Araştırma verileri 2016-2017 eğitim-öğretim yılında İstanbul
Aydın Üniversitesi Anadolu Bil Meslek Yüksekokulu Çocuk Gelişimi Programı’ nda
öğrenim gören 400 öğrenciden elde edilmiştir. Betimsel tarama yönteminin
kullanıldığı araştırmada, veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından
geliştirilen “Kişisel Bilgi Formu” ve Adıgüzel (2006b) tarafından geliştirilmiş
olan “Yaratıcı Drama Dersine Yönelik Tutum Ölçeği” (YDDYTÖ) kullanılmıştır. Araştırma verileri IBM SPSS 19. 0 programı
vasıtasıyla gerekli istatistiksel teknikler kullanılarak analiz edilmiştir.
Araştırmanın sonucunda, Çocuk Gelişimi Program öğrencilerinin yaratıcı drama
dersine yönelik tutumlarının sınıf düzeyi, genel not ortalaması, ders notu,
daha önceden drama dersi almış olma değişkenleri açısından anlamlı farklılık
gösterdiği, ancak yaş, öğrenim türü, lise türü değişkenleri açısından anlamlı
bir farklılık göstermediği saptanmıştır. Araştırmada ulaşılan diğer önemli
bulgu ise çocuk gelişimi program öğrencilerinin yaratıcı drama dersine yönelik
tutumlarının olumlu düzeyde olmasıdır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Bu Sayıda |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Nisan 2018 |
Kabul Tarihi | 24 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 20 Sayı: 1 |