Bu araştırma, matematik
öğretmen adaylarının “nokta, doğru, düzlem, doğru parçası, açı” ve “ışın” kavramlarına ilişkin “Öğretim İçin Matematik
Bilgisi (ÖMB)” modeli bağlamında, genel alan bilgilerinin incelenmesi amacıyla
yapılmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden bütüncül tek durum
çalışması deseniyle yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu 2017–2018
eğitim-öğretim yılında, İç Anadolu Bölgesi’nde bir üniversitenin ilköğretim
matematik öğretmenliği lisans programında öğrenime devam eden 53 öğretmen adayı
oluşturmaktadır. Araştırma verilerini toplama amacıyla, araştırmacı tarafından
geliştirilen, açık uçlu soru formatında hazırlanmış “Temel Geometri Kavramları”
görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde betimsel
analiz teknikleri kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizi yapılırken
kavramların tanımlarında MEB’nin 2017-2018 ders kitapları referans olarak
alınmıştır. Araştırma bulguları, öğretmen adaylarının açıklamada en çok hata
yaptıkları ve yetersiz kaldıkları kavramların “düzlem” ve “açı” kavramları
olduğunu göstermektedir. Ayrıca öğretmen adaylarının temel geometri
kavramlarının özelliklerine ilişkin yüzeysel bilgilere sahip ve de genel alan
bilgilerinde eksikliklerin olduğu tespit edilmiştir.
Geometri kavramları matematik öğretmen adayı ÖMB model genel alan bilgisi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Bu Sayıda |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Nisan 2019 |
Kabul Tarihi | 30 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 21 Sayı: 1 |