Bu
çalışmanın amacı matematiksel soyutlama temelli geliştirilen ACE (Activity,
Class Discussion, Exercises) öğretim modeline göre uygulanan öğretim sürecinin
yansımalarını sunmaktır. Uygulama 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Erzurum
iline bağlı bir devlet ortaokulunun 7. sınıfında denklem alt öğrenme alanında
gerçekleştirilmiştir. Yarı deneysel yönteme göre şekillendirilen bu çalışma,
toplamda 20 saat süren bir uygulama sürecini kapsamaktadır. Uygulamanın tamamı
video ile kayıt altına alınmış, daha sonra bu kayıtlar araştırmacı tarafından
transkript edilerek yazılı dokumanlar haline getirilmiştir. Elde edilen dokumanlar içerik analizine tabi
tutulmuştur. Araştırma sonunda sınıf içi yansımalardan; öğrencilerin
düşüncelerini rahatlıkla ifade edebildikleri, yanlış düşüncelerinin ya da eksik
düşüncelerinin çekinilmeden sorgulayabildikleri, eksik düşüncelerden hareket
etmeyi öğrendikleri, yanlış düşüncelerin en az doğru düşünceler kadar değerli
olduğunu algıladıkları, farklı yaklaşımların değerli olduğu ve tüm durumlar
için farklı yaklaşımların olabileceği gibi bazı çıkarımlar elde edilmiştir.
Matematiksel soyutlama APOS Teorisi ACE Öğretim Döngüsü Modelle matematik öğretimi
Aim of this study was to reveal
reflections of the instruction process based on ACE (Activity, Class
Discussion, Exercises) teaching cycle. The study was carried out with 7th
graders in a public middle school on equations in 2014-2015 academic year. This
quasi-experimental study lasted for 20 hours in total. The whole implementation
process was videotaped, and the records were transcribed by the researcher and
was written as a document. The obtained documents were analyzed through content
analysis. Consequently, it was revealed from the classroom reflections that the
students could express their ideas easily, they could question their incorrect
or incomplete ideas without hesitation, they learnt how to act with reference
to these incomplete ideas, they perceived that incorrect ideas are as important
as the correct ones, different approaches were precious and different
approaches could emerge for all circumstances.
Mathematical abstraction APOS Theory ACE Teaching Cycle Mathematics teaching with model
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2019 |
Kabul Tarihi | 15 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 21 Sayı: 2 |