The aim of this study is to determine the knowledge
level of the preservice teachers and to explain their knowledge level about curriculum
according to several variables. Since curriculum are an important part of
teaching process, it is crucial to determine the level of knowledge of
preservice teachers who will be the implementers of teaching programs. In the
study, the survey models was used. The population of this study consists of
preservice teachers studying Primary Education and Preschool Education in the
Department of Basic Education at Çanakkale Onsekiz Mart University. The sample
was determined by criterion sampling method. The criterion was that the
pre-service teachers had received Teaching Principles and Methods program
course which they had been intensively informed about their education programs.
“Education Program Achievement Test” and “Personal Information Form” were used
as data collection tools. This tests are developed by the researchers. The data
were analyzed by using SPSS 22.0 package program and the findings were
interpreted. In addition, the relationship of preservice teachers’ level of
knowledge about curriculum regarding to gender, class, teaching principles and
methods lesson success grade, department and grade point average variables were
determined.
Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının
eğitim programlarına ilişkin bilgi düzeylerini belirleyerek, öğretmen
adaylarının eğitim programlarına ilişkin bilgi düzeylerinin çeşitli değişkenlere
göre farklılaşma düzeylerini açıklamaktır. Eğitim programları öğretim sürecinin
önemli bir parçası olduğundan, eğitim programlarının uygulayıcısı olacak
öğretmen adaylarının programa ilişkin bilgi düzeylerini belirlemek önem
taşımaktadır. Araştırma betimsel türde bir araştırma olup, tarama modelinde
desenlenmiştir. Bu araştırmanın evrenini 2017-2018 öğretim yılı bahar
yarıyılında Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim
Bölümü Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı ve Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalında
öğrenim gören öğretmen adayları oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ölçüt
örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Ölçüt ise öğretmen adaylarının eğitim
programlarına ilişkin bilgileri yoğunluklu olarak aldıkları “Öğretim İlke ve Yöntemleri”
dersini almış olmalarıdır. Araştırmada “Eğitim Programı Başarı Testi” ve
“Kişisel Bilgiler Formu” kullanılmıştır. Bu testler araştırmacılar tarafından
hazırlanmıştır. Verilerin analizinde SPSS 22.0 paket programı kullanılarak
bulgular belirlenmiş ve elde edilen bulgular yorumlanmıştır. Ayrıca öğretmen
adaylarının eğitim programlarına ilişkin bilgi düzeylerinin cinsiyet, öğrenim
görülmekte olan anabilim dalı, Öğretim İlke ve Yöntemleri dersi başarı notu,
sınıf ve genel not ortalaması değişkenleri ile ilişkisi belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2019 |
Kabul Tarihi | 3 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 21 Sayı: 2 |