In this study, it is aimed to determine the level of the candidate teacher’s media literacy. In survey method, to determine candidate teachers’ media literacy level the "Teacher Candidates Media Literacy Levels Scale" developed by İnan (2010) have been used. The result of the study has shown that the levels of teachers' media literacy above-average. Result is found out in favor of women in terms of gender, the income level of the family and the student's place of residence showed no significant difference in terms of the variable. However, critical evaluations of teacher candidates were irrelevant when transferring the people who are involved.
Bu araştırma Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği son sınıf öğrencilerinin medya okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesini amaçlamıştır. Tarama modelindeki bu araştırmada veri toplama aracı olarak İnan (2010) tarafında geliştirilen “Öğretmen Adaylarının Medya Okuryazarlık Düzeyleri” isimli ölçek kullanılmıştır. Çalışma sonucunda sınıf öğretmeni adaylarının medya okuryazarlık düzeyleri ortalamanın üzerinde bulunmuştur. Cinsiyet değişkeni açısından kadınlar lehine bir sonuç çıkmış, ailesinin gelir düzeyi ve öğrencinin ikamet ettiği yer değişkeni açısından anlamlı bir farklılık gözlenmemiştir. Bununla beraber öğretmen adayları eleştirel değerlendirmelerini ilgililere aktarma konusunda ilgisiz bulunmuştur.
Kitle iletişim araçları Medya okuryazarlığı Öğretmen adayları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Ocak 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 15 Sayı: 2 |