Bu araştırmanın amacı, Türkçe ve Sınıf öğretmenlerinin okuduğunu anlama becerisini kazandırma sürecinde takip ettikleri strateji, yöntem ve tekniklere ilişkin genel durumlarının bazı değişkenler açısından incelemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırma genel tarama modelinde olup betimsel niteliktedir. Araştırmanın evrenini 2019-2020 eğitim-öğretim yılında, orta Anadolu’da bir il merkezinde görev yapmakta olan Türkçe ve Sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Örnekleme 57 Türkçe ve 87 Sınıf öğretmeni olmak üzere toplam 144 öğretmen katılmıştır. Araştırma verilerinin toplanmasında Epçaçan ve Erzen (2010) tarafından geliştirilen “Okuduğunu Anlama Becerileri Ölçeği” kullanılmıştır. Veriler, bağımsız t testi, Kruskal Wallis testi ve Mann Whitney-U testi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucuna göre; Türkçe ve Sınıf öğretmenlerinin okuduğunu anlama becerisini kazandırma sürecinde takip edilen strateji, yöntem ve tekniklerin cinsiyet ve mezun olunan öğretim türüne göre istatistiksel açıdan bir fark olmadığı tespit edilmiştir. Buna karşın araştırma kapsamında değerlendirmeye dahil edilen; hizmet yılı, branş, ve sosyo-ekonomik değişkenler açısından bakıldığında anlamlı bir fark olduğu belirlenmiştir.
Türkçe öğretmeni Sınıf öğretmeni Okuduğunu anlama Okuma stratejisi
Main purpose of this study was to examine Turkish and classroom teachers’ applications performed in the process of earning reading comprehension skill, in terms of some variables. For this purpose, the research is in general survey model and descriptive. The universe of the study consists of Turkish and Classroom teachers working in a city center in central Anatolia in the 2019-2020 academic year. A total of 144 teachers, including 57 Turkish and 87 classroom teachers, participated in the sampling. The "Reading Comprehension Skills Scale" developed by Epçaçan and Erzen (2010) was used to collect research data. Data were analyzed using independent t test, Kruskal Wallis test and Mann Whitney-U test. According to the results of the research; It has been determined that there is no statistically significant difference between the strategies, methods and techniques followed in the process of gaining Turkish and Classroom teachers' reading comprehension skills according to gender and the type of education graduated. On the other hand, included in the evaluation within the scope of the research; There is a significant difference in terms of years of service, branch, and socio-economic variables.
Turkish teacher Classroom teacher Reading comprehension Reading strategies
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Kabul Tarihi | 28 Şubat 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 23 Sayı: 3 |