Erken çocukluk eğitimi ve bakımının (EÇEB), çocukların gelişimi ve gelecekteki başarısı ile toplumun refahı açısından önemi uzun süredir ortaya konmaktadır. Bu bağlamda bu çalışmanın amacı, Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı'nda (PISA) başarılı sonuçlar elde eden Çin, Singapur, Estonya, Kanada ve Finlandiya'daki erken çocukluk eğitimi ve bakımını incelemektir. Bereday'in karşılaştırmalı araştırma modeli kullanılarak çeşitli kaynaklardan veriler toplanmış ve toplanan bu kaynaklar araştırmacılar tarafından incelenmiştir. Böylece, EÇEB’in gelecekteki etkilerini anlamak için demografik bilgiler, eğitim sistemlerinin genel görünümü, EÇEB’in organizasyonu, öğretmen nitelikleri, finansman ve ücretler gösterilmiştir. Daha iyi erken çocukluk eğitimi ve bakımı fırsatları sunmak ve öğrencilerin gelecekte başarılı olmalarını sağlamak için daha yüksek kayıt oranları, daha geniş erken çocukluk eğitimi ve bakımı hizmetleri yelpazesi, erken çocukluk eğitimi ve bakımına ayrılan daha yüksek devlet harcamaları, daha iyi öğretmen nitelikleri, aileler için finansal fırsatlar, daha düşük öğretmen-çocuk oranı ve grup büyüklüğünün önemi vurgulanmıştır.
Erken çocukluk eğitimi ve bakımı PISA eğitim sistemleri uluslararası değerlendirme
The significance of early childhood education and care (ECEC) with respect to the development and future success of children as well as the wellbeing of society has long been established. Hence, the intent of the study was to investigate ECEC in China, Singapore, Estonia, Canada, and Finland, where successful results on the Programme for International Student Assessment (PISA) have been a common occurrence. Using Bereday’s model of comparative research, data were gathered from various sources and investigated. Thus, the demographic information, general outlook of educational systems, organization of ECEC, teacher qualifications, and funding and fees were illustrated to understand the future implications of ECEC. To provide better ECEC opportunities and ensure future success for learners, the significance of higher enrolment rates, a wider range of ECEC services, a higher GDP allocated to ECEC, better teacher qualifications, financial opportunities for families, a lower teacher-child ratio, and group size were highlighted.
Early childhood education and care PISA educational systems international assessment
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Okul Öncesi Eğitim |
Bölüm | Bu Sayıda |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Haziran 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 11 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 26 Sayı: 2 |