BibTex RIS Kaynak Göster

4MAT MODELİNİN MADDE KONUSUNDA UYGULANMASININ İLKÖĞRETİM 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRENME STİLLERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2012, Cilt: 5 Sayı: 1, 43 - 63, 12.03.2014

Öz

Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 7.sınıf Fen ve Teknoloji dersi
“Maddenin Yapısı ve Özellikleri” ünitesindeki konuların 4MAT öğretim yöntemi ile işlenmesinin öğrencilerin öğrenme stillerine etkisinin incelenmesidir. Araştırma ön ve son test kontrol gruplu yarı deneysel desen modelinde tasarlanmıştır. Araştırmanın örneklemini, Antakya merkezde bulunan 3 ilköğretim okulunun 6 şubesinde öğrenim gören toplam 235 (115 deney ve 120 kontrol) 7. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. İlköğretim okulları uygun örnekleme yöntemi ile seçilmiştir. Seçilen her okulda rastgele yöntemle bir deney ve bir kontrol grubu belirlenmiştir. Maddenin Yapısı ve Özellikleri ünitesi 9 hafta (36 ders saati) boyunca; deney grubunda 4MAT
modeliyle ve kontrol grubunda ise geleneksel yöntemle işlenmiştir. Veri toplama amacıyla Öğrenme Stili Envanteri (ÖSE) ön ve son test olarak uygulanmıştır. Verilerin analizinde; frekans, yüzde ve yüzde değişim istatistikleri kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre, ön ve son öğrenme
stillerindeki en belirgin fark, kontrol grubundaki analitik öğrenenlerde meydana gelen %37’lik ve deney grubundaki dinamik öğrenenlerde meydana gelen %46’lık artış olmuştur. Sonuç olarak öğrenme stillerinin esnek olduğu, 4MAT öğretim yönteminin, öğrencilerin öğrenme stillerine hitap etmede etkili bir yöntem olduğu görülmüştür. Öğretmenler, tüm öğrencilerin öğrenmelerinden emin olmak için, ders materyallerini tüm
öğrenme stillerine hitap edecek şekilde hazırlamalı ve öğretme ortamlarında çeşitli yöntem ve tekniklere yer vermelidirler.

Kaynakça

  • Aşkar, P. ve Akkoyunlu, B. (1993). Kolb Ögrenme Sitili Envanteri, Eğitim ve Bilim,87;37-47.
  • Azizoğlu, N. ve Çetin, G. (2009). 6 ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri, Fen Dersine Yönelik Tutumları ve Motivasyonları Arasındaki İlişki. Kastamonu Eğitimi Dergisi, 17(1); 171-182.
  • Babadoğan, C. (2000). Öğretim Stili Odaklı Ders Tasarımı Geliştirme. Milli Eğitim Dergisi.147;61-63
  • Bilgin, İ. ve Bahar, M. (2008). Sınıf Öğretmenlerinin Öğretme ve Öğrenme Stilleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi.GÜ. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi,28(1);19-38.
  • Bozkurt, O. ve Aydoğdu, M. (2009).A Comparative Analysis of the Effect of Dunn and Dunn Learning Styles Model and Traditional Teaching Method on 6thGrade Students’ Achievement Levels and Attitudes in Science Education Lesson. Elementary Education Online, 8(3);741-754
  • Çepni, S. (2010). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş (5. Baskı). Trabzon.
  • Demirkaya, H. (2003). Coğrafya Öğretiminde 4MAT Öğretim Sisteminin Lise Coğrafya Derslerindeki Başarı ve Tutumlar Üzerine Etkisi.Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Dikkartın, F. T. (2006). Geometri Öğretiminde 4MAT Öğretim Modelinin Öğrenci Başarısı ve Tutumları Üzerine Etkisi. Doktora Tezi, Balıkesir Üniversitesi. Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Dunn, R., Giannitti, M.C., Murray, J.B., Rossi, I. Ve Quinn, G.P. (1990). Grouping Students for Instruction: Effects of Learning Style on Achievement and Attitudes. The Journal of Social Psychology. 130(4);485-494.
  • Ergin, S. (2011). Fizik Eğitiminde 4MAT Öğretim Yönteminin Farklı Öğrenme Stillerine Sahip Lise Öğrencilerinin İş, Güç ve Enerji Konusundaki Başarısına Etkisi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Grasha, A.F. (1996). Teaching With Style. Pittsburgh, PA: Alliance.
  • Kinshuk, Liu,T.C. ve Graf, S. 2009. Coping With Mismatched Courses: Students’ Behavior and Performance in Courses Mismatched to Their Learning Styles. Education Tech Research Dev, 57:739–752
  • Kumar, P., Kumar, A. ve Smart, K. (2004). Assessing the Impact of Instructional Methods and Information Technology on Student Learning Styles.Issues in Informing Science and Information Technology, 1;533-544.
  • McCarthy, B. (1985). What 4MAT Training Teaches Us About Staff Development.Educational Leadership, 61-68.
  • McCarthy, B. (1987). The 4 MAT System: Teaching to Learning Styles with Right Left Mode Techniques. Barrington: Excel Inc.
  • McCarthy, B. (1990). Using the 4MAT System to Bring Learning Styles to Schools.Educational Leadership, 31-37.
  • Morris, S. ve McCarthy, B. (1999). 4MAT in Action. 4th Edition: Published by About Teaching Inc.
  • Mutlu,M. (2004). İlköğretim 8. Sınıf Fen Bilgisi Dersinde Fotosentez-Hücresel Solunum Konusunun 4MAT Öğretim Modeli Kullanılarak Öğretilmesinin Öğrenci Tutum ve Başarısı Üzerine Etkisi.Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Nicoll-Senft, J.M. ve Seider, S.N. (2010). Assesing the Impact of the 4MAT Teaching Model Across Multiple Disciplines in Higher Education. College Teaching. 58;19-27.
  • Öztürk, Z. (2007). Öğrenme Stilleri ve 4MAT Modeline Dayalı Öğretimin Lise Tarih Derslerindeki Öğrenci Başarısına Etkisi.Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Peker, M. (2003).Öğrenme Stilleri ve 4MAT Yönteminin Öğrencilerin Matematik Tutum ve Başarılarına Etkisi.Yayınlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Tatar, E. (2006). İkili İşlem Kavramı İle İlgili Öğrenme güçlüklerinin Belirlenmesi ve 4MAT Yönteminin Başarıya Etkisi. Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi. Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Ursin, V.D. (1995). Effects of the 4MAT System of Instruction on Achievement, Products and Attitudes Toward Science of Ninth-Grade Students. The University of Connecticut.
  • Usta, A., Bodur, H., Yağız, D. ve Sünbül, A.M. (2011). İlköğretim Fen Bilgisi Derslerinde Öğrenme Stillerine Dayalı Öğretim Etkinliklerinin Öğrenci Erişi ve Tutumlarına Etkisi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 31;1-13.
  • Uysal, F. (2009). İlköğretim 6.Sınıf Matematik Dersi “Kesirler” Konusunun Öğretiminde 4MAT Öğrenme Stili Modelinin Öğrenci Başarısına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Uzuntiryaki, E., Bilgin, İ. ve Geban, Ö. (2003).“The Effect of Learning Styles on High School Students'Achievement and Attitudes in Chemistry.”Paper Presented at the Annual meeting of the National Association for Research in Science Teaching,Philadephia,PA, (ERIC Document Reproduction Service No. ED 475 483.
  • Veznedaroğlu, R. L. ve Özgür, A.O. (2005). Öğrenme Stilleri: Tanımlamalar, Modeller ve İşlevleri.İlköğretim Online,4(2); 1-16.
Yıl 2012, Cilt: 5 Sayı: 1, 43 - 63, 12.03.2014

Öz

Kaynakça

  • Aşkar, P. ve Akkoyunlu, B. (1993). Kolb Ögrenme Sitili Envanteri, Eğitim ve Bilim,87;37-47.
  • Azizoğlu, N. ve Çetin, G. (2009). 6 ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri, Fen Dersine Yönelik Tutumları ve Motivasyonları Arasındaki İlişki. Kastamonu Eğitimi Dergisi, 17(1); 171-182.
  • Babadoğan, C. (2000). Öğretim Stili Odaklı Ders Tasarımı Geliştirme. Milli Eğitim Dergisi.147;61-63
  • Bilgin, İ. ve Bahar, M. (2008). Sınıf Öğretmenlerinin Öğretme ve Öğrenme Stilleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi.GÜ. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi,28(1);19-38.
  • Bozkurt, O. ve Aydoğdu, M. (2009).A Comparative Analysis of the Effect of Dunn and Dunn Learning Styles Model and Traditional Teaching Method on 6thGrade Students’ Achievement Levels and Attitudes in Science Education Lesson. Elementary Education Online, 8(3);741-754
  • Çepni, S. (2010). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş (5. Baskı). Trabzon.
  • Demirkaya, H. (2003). Coğrafya Öğretiminde 4MAT Öğretim Sisteminin Lise Coğrafya Derslerindeki Başarı ve Tutumlar Üzerine Etkisi.Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Dikkartın, F. T. (2006). Geometri Öğretiminde 4MAT Öğretim Modelinin Öğrenci Başarısı ve Tutumları Üzerine Etkisi. Doktora Tezi, Balıkesir Üniversitesi. Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Dunn, R., Giannitti, M.C., Murray, J.B., Rossi, I. Ve Quinn, G.P. (1990). Grouping Students for Instruction: Effects of Learning Style on Achievement and Attitudes. The Journal of Social Psychology. 130(4);485-494.
  • Ergin, S. (2011). Fizik Eğitiminde 4MAT Öğretim Yönteminin Farklı Öğrenme Stillerine Sahip Lise Öğrencilerinin İş, Güç ve Enerji Konusundaki Başarısına Etkisi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Grasha, A.F. (1996). Teaching With Style. Pittsburgh, PA: Alliance.
  • Kinshuk, Liu,T.C. ve Graf, S. 2009. Coping With Mismatched Courses: Students’ Behavior and Performance in Courses Mismatched to Their Learning Styles. Education Tech Research Dev, 57:739–752
  • Kumar, P., Kumar, A. ve Smart, K. (2004). Assessing the Impact of Instructional Methods and Information Technology on Student Learning Styles.Issues in Informing Science and Information Technology, 1;533-544.
  • McCarthy, B. (1985). What 4MAT Training Teaches Us About Staff Development.Educational Leadership, 61-68.
  • McCarthy, B. (1987). The 4 MAT System: Teaching to Learning Styles with Right Left Mode Techniques. Barrington: Excel Inc.
  • McCarthy, B. (1990). Using the 4MAT System to Bring Learning Styles to Schools.Educational Leadership, 31-37.
  • Morris, S. ve McCarthy, B. (1999). 4MAT in Action. 4th Edition: Published by About Teaching Inc.
  • Mutlu,M. (2004). İlköğretim 8. Sınıf Fen Bilgisi Dersinde Fotosentez-Hücresel Solunum Konusunun 4MAT Öğretim Modeli Kullanılarak Öğretilmesinin Öğrenci Tutum ve Başarısı Üzerine Etkisi.Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Nicoll-Senft, J.M. ve Seider, S.N. (2010). Assesing the Impact of the 4MAT Teaching Model Across Multiple Disciplines in Higher Education. College Teaching. 58;19-27.
  • Öztürk, Z. (2007). Öğrenme Stilleri ve 4MAT Modeline Dayalı Öğretimin Lise Tarih Derslerindeki Öğrenci Başarısına Etkisi.Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Peker, M. (2003).Öğrenme Stilleri ve 4MAT Yönteminin Öğrencilerin Matematik Tutum ve Başarılarına Etkisi.Yayınlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Tatar, E. (2006). İkili İşlem Kavramı İle İlgili Öğrenme güçlüklerinin Belirlenmesi ve 4MAT Yönteminin Başarıya Etkisi. Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi. Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Ursin, V.D. (1995). Effects of the 4MAT System of Instruction on Achievement, Products and Attitudes Toward Science of Ninth-Grade Students. The University of Connecticut.
  • Usta, A., Bodur, H., Yağız, D. ve Sünbül, A.M. (2011). İlköğretim Fen Bilgisi Derslerinde Öğrenme Stillerine Dayalı Öğretim Etkinliklerinin Öğrenci Erişi ve Tutumlarına Etkisi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 31;1-13.
  • Uysal, F. (2009). İlköğretim 6.Sınıf Matematik Dersi “Kesirler” Konusunun Öğretiminde 4MAT Öğrenme Stili Modelinin Öğrenci Başarısına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Uzuntiryaki, E., Bilgin, İ. ve Geban, Ö. (2003).“The Effect of Learning Styles on High School Students'Achievement and Attitudes in Chemistry.”Paper Presented at the Annual meeting of the National Association for Research in Science Teaching,Philadephia,PA, (ERIC Document Reproduction Service No. ED 475 483.
  • Veznedaroğlu, R. L. ve Özgür, A.O. (2005). Öğrenme Stilleri: Tanımlamalar, Modeller ve İşlevleri.İlköğretim Online,4(2); 1-16.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İbrahim Bilgin

İdris Aktaş

Yayımlanma Tarihi 12 Mart 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bilgin, İ., & Aktaş, İ. (2014). 4MAT MODELİNİN MADDE KONUSUNDA UYGULANMASININ İLKÖĞRETİM 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRENME STİLLERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ. Erzincan University Journal of Science and Technology, 5(1), 43-63.