The aim of this study was to investigate pre-service science teachers’ understandings of scientific models. For this aim, the students’ understanding of models in science instrument was applied to 91 preservicescience teachers who were in the department of elementary education at faculty of education. The instrument consists of 27 five-point Likert-type items. As the result of the reliability and validity analysis, the Cronbach's alpha of the data was 0.83. Data was descriptively analyzed. Results showed that the majority of pre-service science teachers’ understandings about scientific models were adequate. Contrary to results in literature it was found that the majority of pre-service science teachers agreed that scientific models might change. Recommendations were made for the teaching of the models and future studies
Bu çalışmanın amacı fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimsel modeller ile ilgili anlayışlarını tespit etmektir. Bu amaçla eğitim fakültesi fen bilgisi eğitimi anabilim dalında öğrenim gören 91 birinci sınıf fen bilgisi öğretmen adayına bilimsel modeller anlayışı testi uygulanmıştır. Bu test, 27 adet beşli likert tipi maddeden oluşmaktadır. Testin geçerlik ve güvenirlik analizleri yapılmış ve Alfa güvenirlik katsayısı 0,83 olarak hesaplanmıştır. Toplanan veriler betimsel olarak analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre öğretmen adaylarının büyük bir çoğunluğunun bilimsel modeller ile ilgili yeterli anlayışlara sahip oldukları belirlenmiştir. Fen bilgisi öğretmen adaylarının büyük bir çoğunluğunun literatürde yapılan çalışmaların aksine bilimsel modellerin gerçeğin birebir kopyası olmadığını düşündükleri tespit edilmiştir. Gelecek çalışmalar ve modellerin öğretimi ile ilgili önerilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 8 Sayı: 1 |