Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN ERZİNCAN KENT MEMNUNİYETİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ

Yıl 2018, Cilt: 11 Sayı: 1, 97 - 110, 15.06.2018

Öz

Günümüzde kentlerin, özellikle Erzincan gibi dışarıya göç veren ve
dışarıdan göç almayan kentlerin nüfusunun önemli bir kısmını üniversite
öğrencileri oluşturmaktadır. Geçmiş yıllarda ülkemizde üniversite sayısının
yetersizliği ve üniversite adaylarının çokluğu yüzünden adaylar, üniversitenin
bulunduğu kenti çok fazla dikkate almadan herhangi bir üniversiteye girme
çabasındaydılar. Fakat günümüzde her ilde en az bir üniversite olması nedeniyle
öğrenciler, okuyacağı üniversiteyi tercih ederken üniversitenin bulunduğu kenti
de dikkate almaktadır. Öğrenciler artık sosyal medya iletişim araçları
vasıtasıyla tercih edeceği üniversite ve üniversitenin bulunduğu kent hakkında
söz konusu kentte okuyan öğrencilerden kolayca bilgi edinebilmektedirler.

Kaynakça

  • Büyükkaraman, Ebru (2014). Sağlık Hizmetleri Kalitesinin Değerlendirilmesi ve Hasta Memnuniyeti: Antalya İli Örneği, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul. Grayson, Lesley ve Young, Ken (1994). Quality of Life in Cities: An Overview and Guide to the Literature, The British Library, London. Gürel, Betül (2011). Belediye Hizmetlerine İlişkin Memnuniyet Ölçeği Geliştirme: Kamu Çalışanları Üzerine Bir Uygulama, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara. Kalaycı, Şeref (Ed.) (2006). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayın Dağıtım, Ankara. Kara, Mehmet ve Gürcü, Maşide (2010). Belediye Hizmetlerinde Halkın Memnuniyetinin Ölçülmesine Yönelik Bir Çalışma: Yozgat Belediyesi Örneği. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, C. 2, Sy. 2, ss. 79-86. Saracel, Nüket, Özkara, Belkıs, Karakaş, Mehmet, Özdemir, Şuayip, Yelken, Ramazan, Dündar, Süleyman, Karaca, Yusuf (2002). Afyon İli Tüketim Analizi-Tüketim Davranışları ve Eğilimleri, Afyon Kocatepe Üniversitesi Somuncuoğlu, Ayşe Banu (2013). Psikolojik Güçlendirme ve İş Tatmini Arasındaki İlişki, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul. Taylor, Steven A. and Baker, Thomas L. (1994). An assesment of the Relationship between Service Quality and Consumer Satisfaction in the formation of Consumers’Purchase Intentions. Journal of Retailing, Vol. 2, no. 70, pp. 163-178. Yavuz, Selahattin, Deveci, Muhammed, Karabulut, Turgut, Şentürk, Elif (2014). Sıralı Lojistik Regresyon Analiziyle Üniversite Öğrencilerinin Kent Memnuniyetini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi: Erzincan Üniversitesi Örneği, Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, C. 15, Sy. 1, ss. 95-114. Zeren, Halim Emre ve Özmen, Alper (2010). Halkın Belediye Faaliyetlerine Katılma Duyarlılığı ve Hizmet Memnuniyeti: Karaman Belediyesi Örneği, KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, C. 12, Sy. 19, ss. 165-173.
Yıl 2018, Cilt: 11 Sayı: 1, 97 - 110, 15.06.2018

Öz

Kaynakça

  • Büyükkaraman, Ebru (2014). Sağlık Hizmetleri Kalitesinin Değerlendirilmesi ve Hasta Memnuniyeti: Antalya İli Örneği, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul. Grayson, Lesley ve Young, Ken (1994). Quality of Life in Cities: An Overview and Guide to the Literature, The British Library, London. Gürel, Betül (2011). Belediye Hizmetlerine İlişkin Memnuniyet Ölçeği Geliştirme: Kamu Çalışanları Üzerine Bir Uygulama, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara. Kalaycı, Şeref (Ed.) (2006). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayın Dağıtım, Ankara. Kara, Mehmet ve Gürcü, Maşide (2010). Belediye Hizmetlerinde Halkın Memnuniyetinin Ölçülmesine Yönelik Bir Çalışma: Yozgat Belediyesi Örneği. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, C. 2, Sy. 2, ss. 79-86. Saracel, Nüket, Özkara, Belkıs, Karakaş, Mehmet, Özdemir, Şuayip, Yelken, Ramazan, Dündar, Süleyman, Karaca, Yusuf (2002). Afyon İli Tüketim Analizi-Tüketim Davranışları ve Eğilimleri, Afyon Kocatepe Üniversitesi Somuncuoğlu, Ayşe Banu (2013). Psikolojik Güçlendirme ve İş Tatmini Arasındaki İlişki, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul. Taylor, Steven A. and Baker, Thomas L. (1994). An assesment of the Relationship between Service Quality and Consumer Satisfaction in the formation of Consumers’Purchase Intentions. Journal of Retailing, Vol. 2, no. 70, pp. 163-178. Yavuz, Selahattin, Deveci, Muhammed, Karabulut, Turgut, Şentürk, Elif (2014). Sıralı Lojistik Regresyon Analiziyle Üniversite Öğrencilerinin Kent Memnuniyetini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi: Erzincan Üniversitesi Örneği, Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, C. 15, Sy. 1, ss. 95-114. Zeren, Halim Emre ve Özmen, Alper (2010). Halkın Belediye Faaliyetlerine Katılma Duyarlılığı ve Hizmet Memnuniyeti: Karaman Belediyesi Örneği, KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, C. 12, Sy. 19, ss. 165-173.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Selahattin Yavuz

Turgut Karabulut

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 2018
Gönderilme Tarihi 1 Şubat 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 11 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yavuz, S., & Karabulut, T. (2018). ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN ERZİNCAN KENT MEMNUNİYETİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(1), 97-110.