Globalleşen
dünyada şehirler birbirleriyle, değer, yetenek ve bilgi paylaşımı konusunda
rekabet içinde bulunmaktadır. Artık şehirlerde ürünlerini, hizmetlerini daha
rahat ve karlı bir şekilde satabilir, ziyaretçileri ve yatırımcıları kendisine
çekebilir. Bu çalışmanın temel amacı, Erzincan şehrinin mevcut varlık ve faaliyetlerin
düzeyini belirlemek ve bu varlık ve faaliyetlerin şehrin markalaşmasındaki
etkisini ölçmek için bir ön araştırma yaparak şehirdeki her kesime ekonomik ve
sosyal açıdan fayda sağlamaktır.
Araştırmanın
uygulama kısmında ise Erzincan ilindeki varlık ve faaliyetlerin mevcudiyet
düzeyi ve şehir markalaşmasındaki etkisi ölçülmeye çalışılmıştır. Bu amaç
doğrultusunda bir şehrin markalaştırılmasında önemli rol oynayacağı düşünülen
kamu sektörü yöneticilerine 92, özel sektör yöneticilerine 294 ve sivil toplum kuruluşları
yöneticilerine de 21 adet olmak üzere toplam 407 anket uygulanmıştır. Bu
çalışmanın sonucunda, şehir markası modelinde bulunan yerel yönetim ve dış
ilişkiler, kültür, tarihi miras ve doğal güzellikler, eğitim ve spor, yatırım
ve yerleşim, üst yapı, iklim, gastronomi, insan, mesafe, dil, turizm, kongre ve
aktiviteler, özel sektör ve diğer kurumlar alt bileşenlerinin şehir markası
oluşturulmasında etkili olduğu tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 7 Şubat 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 11 Sayı: 1 |