Bu çalışmada, Türkçe öğretmeni adaylarının yazma tutukluğu düzeyleri çeşitli değişkenlere göre incelenmiştir. Çalışmanın verileri 2013-2014 eğitim-öğretim yılı içerisinde Dicle Üniversitesi Türkçe Öğretmenliği Bölümü’ne devam eden 143 öğrenciden elde edilmiştir. Öğretmen adaylarının yazma tutukluğu düzeylerini ölçmek için Rose’un (1981) geliştirdiği ve Zorbaz (2010) tarafından Türkçeye uyarlanan on maddelik “Yazma Tutukluğu Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda birinci sınıfta öğrenim gören öğrencilerin yazma tutukluğu düzeylerinin ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıfta öğrenim gören öğrencilere oranla daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Bunun yanında, ayda dörtten fazla kitap okuyan öğrencilerin yazma tutukluk düzeylerinin daha az kitap okuyanlara oranla daha düşük olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, evlerinde kendilerine ait kitaplık bulunan öğrencilerin, kitaplık bulunmayan öğrencilere göre daha az yazma tutukluğu yaşadığı görülmüştür. Öğrencilerin cinsiyetleri ve anne-baba öğrenim düzeyleri ile yazma tutukluğu düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık görülmemiştir.
tutukluk yazma tutukluğu yazma becerisi Türkçe öğretmeni adayı
In this study, Turkish language teachers' writer’s block levels were analyzed in terms of several variables. Datas of the study obtained from 143 students who are studying at Dicle University Turkish Language Teaching Department in 2013-2014 academic year. ‘’Writer’s Block Questionnaire’’ which was developed by Rose (1981) and was adapted to Turkish by Zorbaz (2010) was used to survey teacher candidates’ writer’s block levels. As a result of the findings, it was determined that writer’s block levels’ of the students studying in first class are higher than the students studying in second, third and forth classes. In addition that, it was determined that writer’s block levels’ of the students who read more than four books a month are lower than the students who read less books. Moreover, it was seen that students who have their own library at home face less block than those who don’t have. There isn’t any mean diffirence was determined between student’s gender, student’s parents’ education levels and student’s writer’s block levels.
block writer’s block writing skill Turkish language teacher candidate.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2015 |
Gönderilme Tarihi | 28 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 2015: TÜRKÇE ÖĞRETİMİ ÖZEL SAYISI |