Futbolun dev bir ekonomik sektör haline gelmesiyle birlikte, kulüpler
rekabet edebilmek için harcamalarını ve bununla paralel olarak
gelirlerini de artırmak durumundadırlar. Bu noktada, taraftarların
kulüplerin en önemli gelir kaynağı olmaları nedeniyle, kulüpler
taraftarlardan daha fazla gelir elde etmek durumundadırlar. Bu nedenle
bireyleri taraftar olmaya iten güdüleri, bu güdülerin bireylerin takımla
olan bağına etkilerini ve taraftarların sadık müşteri olma
davranışlarını incelemek önem arz etmektedir. Bu çalışmada, taraftar
motivasyon faktörleri, özdeşleşme, psikolojik bağlılık ve davranışsal
sadakat değişkenlerini içeren bir model oluşturulmuştur. Araştırma
Fenerbahçe S.K taraftarlarıyla yapılmıştır. Araştırma kapsamında 409
taraftarla görüşülmüş ve modeldeki ilişkileri test etmek için Yapısal
Eşitlik Modellemesi analizi kullanılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 11 Sayı: 2 |
İletişim Adresi: Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 14030 Gölköy-BOLU
Tel: 0 374 254 10 00 / 14 86 Faks: 0 374 253 45 21 E-posta: iibfdergi@ibu.edu.tr
ISSN (Basılı) : 1306-2174 ISSN (Elektronik) : 1306-3553