Bu araştırmanın amacı, Türkiye bağlamı için bir girişimcilik başarı
faktörü olarak kabul edilebilecek sosyal sermayeyi temsil eden
kriterlerin ortaya konulması ve bu kriterlerin nispi önem düzeylerinin
tespit edilmesidir. Sosyal sermayeyi temsil edecek kriterlerin
belirlenmesinde ilgili literatürden yararlanmanın yanı sıra, bir uzman
grubun görüşleri alınmış, kriterlerin önceliklerinin tespit edilmesinde
ise Analitik Hiyerarşi Süreci yöntemi kullanılmıştır. Bulgular, "kamu
kurum ve yetkilileri" ile ilişkilerin en önemli ana boyut olduğunu,
"diğer kişi-kurum-dernek, sivil toplum kuruluşları" ile ilişkilerin ise
"diğer işletmelerin yöneticileri" boyutundan nispeten daha düşük bir
öneme sahip olduğunu göstermektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 12 Sayı: 1 |
İletişim Adresi: Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 14030 Gölköy-BOLU
Tel: 0 374 254 10 00 / 14 86 Faks: 0 374 253 45 21 E-posta: iibfdergi@ibu.edu.tr
ISSN (Basılı) : 1306-2174 ISSN (Elektronik) : 1306-3553