Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sağlık Okuryazarlığının Hasta Memnuniyeti Üzerine Etkisi

Yıl 2018, Cilt: 14 Sayı: 1, 67 - 88, 30.04.2018

Öz

Bu çalışmanın amacı; hastaların sağlık okuryazarlık düzeylerinin
memnuniyet düzeylerini ne ölçüde etkilediğini ortaya koymaya
çalışmaktır. Bunun yanı sıra hastaların sosyo-demografik özelliklerine
göre sağlık okuryazarlık düzeylerinin ve memnuniyet düzeylerinin
farklılık gösterip göstermediğini belirlemek araştırmanın bir diğer
amacıdır. Araştırmada anket tekniği kullanılmıştır. 350 hastanın
doldurmuş olduğu anket değerlendirilmeye alınmıştır. Elde edilen veriler
SPSS 23.00 ve AMOS 23.00
paket programında değerlendirilmiştir.
Araştırmada sağlık okuryazarlık ve memnuniyet ölçeklerinin geçerliliğini
ortaya koymak için yapısal eşitlik modellemesi kullanılmıştır. Yapılan
açıklayıcı faktör analizi sonucunda faktörler belirlenmiştir. Daha sonra
bu faktörlere doğrulayıcı faktör analizi uygulanmıştır. Bu faktörler;
“genel memnuniyet”, “sağlıkla ilgili sosyal medya haberlerini
anlayabilme”, “kendi sağlık durumunu değerlendirebilme”, “acil sağlık
bilgilerine ulaşabilme”, “sağlıklı yaşamaya önem verme ve sağlık
haberlerinin doğruluğunu yargılayabilme” şeklindedir. Daha sonra
belirlenen faktörlerle demografik değişkenler arasında anlamlı bir
farklılığın olup olmadığını belirlemek için ANOVA analizi
uygulanmıştır.
Yapısal Eşitlik analizi ile sağlık okuryazarlık düzeyi ve memnuniyet
ölçeklerinin tüm uyum iyiliği kriterleri açısından kabul edilebilir
değerler ürettiği sonucuna ulaşılmıştır. Tüm bu bulgular; sağlık
okuryazarlığının hasta memnuniyetini etkilemede ortaya konulan kavramsal
modelinin, geçerli bir model olduğunu göstermektedir. Bir diğer sonuç
ise Sağlık okuryazarlığı ve hasta memnuniyeti arasındaki ilişki
katsayılarının negatif olmasıdır. Dolayısıyla düşük sağlık okuryazarlık
düzeyinin hasta memnuniyetini olumsuz etkilediği sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • .
Yıl 2018, Cilt: 14 Sayı: 1, 67 - 88, 30.04.2018

Öz

Kaynakça

  • .
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kahraman Çatı

Yalçın Karagöz Bu kişi benim

Fuat Yalman

Yusuf Öcel

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2018
Kabul Tarihi 28 Mart 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 14 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çatı, K., Karagöz, Y., Yalman, F., Öcel, Y. (2018). Sağlık Okuryazarlığının Hasta Memnuniyeti Üzerine Etkisi. Ekonomik Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 14(1), 67-88.

İletişim Adresi: Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 14030 Gölköy-BOLU

Tel: 0 374 254 10 00 / 14 86 Faks: 0 374 253 45 21 E-posta: iibfdergi@ibu.edu.tr

ISSN (Basılı) : 1306-2174 ISSN (Elektronik) : 1306-3553