Çalışmanın amacı eğitim düzeyi yüksek
tüketicilerin hangi ülkelere karşı düşmanlık hissettiklerinin ve bu ülkelere
yönelik düşmanlığın boyutlarının belirlenmesi ve bu hislerin tüketicilerin söz
konusu ülke ürünlerini satın alma niyeti üzerindeki etkilerinin incelenmesidir.
Tüketici düşmanlığının dinamik, çok boyutlu ve ülkelere özgü yapısından dolayı
önceki çalışmalarda uygulanan ölçümler ile kapsanamayan boyutlarının nitel yöntemlerle ortaya
çıkarılması mümkündür. Bu çerçevede 21
bireyden derinlemesine görüşme tekniğiyle toplanan veriler betimsel ve içerik
analizi yöntemiyle incelenmiştir. Türkiye’de eğitim düzeyi yüksek tüketicilerin
en fazla düşmanlık duydukları ülkelerin Amerika, Fransa, İsrail ve Rusya olduğu
tespit edilmiştir. Tüketici düşmanlığı çalışmanın örneklemi için, ekonomik,
savaş, siyasi ve sosyo-kültürel düşmanlık şeklinde ortaya çıkmaktadır.
Amerika’ya karşı siyasi düşmanlık, savaş düşmanlığı ve ekonomik düşmanlık,
Fransa’ya karşı genel düşmanlık, İsrail’e karşı savaş düşmanlığı, politik
düşmanlık ve sosyo-kültürel düşmanlık ve Rusya’ya karşı siyasi ve ekonomik
düşmanlık hissedilmektedir. Tüketici düşmanlığı satın alma niyetini olumsuz
yönde etkilemektedir. Söz konusu etkinin gücü düşmanlığın boyutlarına göre
farklılaşmaktadır.
Tüketici Düşmanlığı Ekonomik Düşmanlık Savaş Düşmanlığı Siyasi Düşmanlık
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Eylül 2019 |
Kabul Tarihi | 29 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 15 Sayı: 1 |
İletişim Adresi: Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 14030 Gölköy-BOLU
Tel: 0 374 254 10 00 / 14 86 Faks: 0 374 253 45 21 E-posta: iibfdergi@ibu.edu.tr
ISSN (Basılı) : 1306-2174 ISSN (Elektronik) : 1306-3553