Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İSTANBUL İLİ OTOMOBİL TALEBİ YAPISI VE TÜKETİCİ TERCİHLERİNDE DEĞİŞMELER

Yıl 2019, Cilt: 15 Sayı: 2, 177 - 197, 30.10.2019

Öz

Şehirleşmenin hızla artması ve
şehirlerin büyümesiyle otomobilin günlük hayat içinde kullanımının gitgide
artması sonucu otomobil talebi sürekli artmaktadır. Heterojen bir mal olan
otomobil; birçok marka ve modelle farklı tüketici grupları için farklı talepler
oluşturmaktadır. Bu anket çalışmasında İstanbul ilinde otomobil talebi
tercihinde yapısal değişimler ortaya konmuştur. Zamana ve kullanım tecrübesine
bağlı olarak tüketici tercihleri ve dolayısıyla da otomobil talebi tipi
değişmektedir. 

Kaynakça

  • Arslan, Kahraman (2003) “Otomobil Alımında Tüketici Davranışlarını Etkileyen Faktörler”, İstanbul Ticaret Üniversitesi Dergisi, 2(3): 83-103.Baş, Türker (2001) “Anket”, Seçkin Yayınevi, Ankara.Bentham, Jeremy (1789) “The Principles of Morals and Legistation”, Great Books in PhilosophyChoo, Sangho ve Mokhtarian, P.L. (2004) “What Type of Vehicle do People Drive? The Role of Attitude and Lifestyle in Influencing Vehicle Type Choice”, Transportation Research Part A Policy and Practice 38(3):201-222. DOI: 10.1016/j.tra.2003.10.005.Easterlin, Richard (1974) “Does Economic Growth Improve the Human Lot? Some Empirical Evidence”, David, Paul Allan ve Melvin Warren Reder (Ed.), Nations and Households in Economic Growth (New York: Academic Press): 89-125.Emniyet Genel Müdürlüğü Araç ve Sürücü Belgesi İstatistiklerihttps://onlineislemler.egm.gov.tr/trafik/sayfalar/Istatistikler.aspx., Erişim:31.5.2019.Eser, Rüya ve Toigonbaeva, Davletkan (2011) “Psikoloji ve İktisadın Birleşimi Olarak, Davranışsal İktisat”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi 6(1):287-321.Güven, Ömer Zafer ve Davudov, Gadir (2012) “Türkiye ve Azerbaycan’da Tüketicilerin Otomobil Satın Alımına Etki Eden Faktörlerin Belirlenmesi ve Karşılaştırılmasına Yönelik Bir Araştırma”, Akademik Bakış Dergisi 30:1-20.Kahneman, D. ve Twersky A. (1973) “On the Psychology of Prediction”, Psychological Review 80(4):237-251.Kahneman, D. ve Twersky A. (1979) “Prospect Theory: An Analysis of Decision under Risk”, Econometrica 47(2):263-291.Kaptan, Saim (1993) “Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri”, Rehber Yayınevi, Ankara.Karatekin, U. (2009) “Sosyal Sınıflar İçinde Mesleklere Göre Tüketicilerin Otomobil Alma ve Kullanma Alışkanlıklarına Etkisinin İncelenmesi”, Yükseklisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Isparta.Köksal, Yüksel ve Türedi, Mukadder Kahraman (2014)”Tüketici Otomobil Tercihinde Etkili Olan Bilgi ve İletişim Kanalları Üzerine Olan Bir İnceleme”, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 17(32):105-125.Lewin, S. B. (1996) “Economics and Pschology: Lessons for Our Own Day from the Early Twentieth Century”, Journal of Economic Litarature 34 (10):1293-1323.Ruhlusaraç, Murat ve Akip, Mahir (2016) “Akademisyenlerin Otomobil Satın Alım Tercihlerini Etkileyen Faktörler”, Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi 1(1):100-111.Scitovsky, T. (1976) “The Joyless Economy: The Psychology of Human Satisfaction”, Oxford University Press, Oxford.Satıcı, Ender, “Pazarlamanın Anlayışı ve Gelişimi”, https://pazarlamaturkiye.com/makale/modern-pazarlamanin-anlayisi-ve-gelisimi/ (Erişim:31.5.2019).Simon, Herbert (1955) “A Behavioral Model of Rational Choice”, Quartterly Journal of Economics, 69(1):99-118.Uzunoğlu, Ebru (2007) “Müşteri Odaklı Pazarlama Anlayışına Göre Değer Yaratma: Bir Model Olarak Değer İletim Sistemi”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 2(1): 11-29.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Akal 0000-0002-0504-100X

Hilal Alpdoğan Bu kişi benim 0000-0002-9183-4865

Ahmet Akat Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Ekim 2019
Kabul Tarihi 29 Eylül 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 15 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akal, M., Alpdoğan, H., & Akat, A. (2019). İSTANBUL İLİ OTOMOBİL TALEBİ YAPISI VE TÜKETİCİ TERCİHLERİNDE DEĞİŞMELER. Ekonomik Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 15(2), 177-197.

İletişim Adresi: Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 14030 Gölköy-BOLU

Tel: 0 374 254 10 00 / 14 86 Faks: 0 374 253 45 21 E-posta: iibfdergi@ibu.edu.tr

ISSN (Basılı) : 1306-2174 ISSN (Elektronik) : 1306-3553