Bu çalışma, sosyal medyanın, bireylerin dış politikaya dair düşünce ve
davranışları üzerindeki rolünü irdelemeyi amaçlamakta ve bunun için vaka
çalışması ile ankete dayalı nicel analiz yöntemlerini kullanmaktadır. Çalışmanın
örneklem grubu Türkiye’deki 18-35 yaş grubu üniversiteli genç yetişkinlerdir. Bu
grubun dış politika algıları açısından, Sosyal Paylaşım Sitelerinin (SPSler) etkisini
ölçmek adına 18-22 Mart 2019 tarihleri arasında, 353 lisans ve lisansüstü üniversite
öğrencisine 20 soruluk klasik bir anket, elden dağıtılarak uygulanmıştır. Elde
edilen sonuçlar, Türkiye’deki genç yetişkinlerin yaklaşık %62’sinin dış
politikaya dair düşüncelerini oluştururken sosyal medya paylaşımlarından etkilendiğini
göstermektedir. Ankete cevap verenlerin en geniş kesimi (%47), sosyal medya
paylaşımlarının ülkenin dış politika yapımı üzerinde kısmen de olsa etkili
olduğuna, %17’si ise hiç etkili olmadığına inanmaktadır. Katılımcılar, sosyal
medya paylaşımlarını göz önüne aldıklarında Türkiye’nin bir numaralı sorunu
olarak öncelikle Suriye, ardından ekonomi ve ABD ile ilgili meseleleri
görmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2019 |
Kabul Tarihi | 10 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 15 Sayı: 2 |
İletişim Adresi: Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 14030 Gölköy-BOLU
Tel: 0 374 254 10 00 / 14 86 Faks: 0 374 253 45 21 E-posta: iibfdergi@ibu.edu.tr
ISSN (Basılı) : 1306-2174 ISSN (Elektronik) : 1306-3553